Jag fick också ont av min p-stav, den skavde i kanterna på något vis.
Jag hade den inte länge alls men gick upp i vikt som en raket, fick massor av acne och kände mig plufsig och äcklig.
Dessutom fick jag mjölk i brösten, vilket jag fortfarande har idag och jag tog ut den den 28:onde januari i år (någon som varit med om liknande?). Min mens försvann i stort sett direkt och har inte heller synts till sedan dess.
De tar ut staven på mer eller mindre samma vis som de satte in den, man får en bedövningsspruta och sedan lägger de ett snitt och lirkar ut den. I o m min viktuppgång så hade det lagt sig fett runt staven vilket försvårade uttagningen litegrann. Det enda som gjorde ont var den stickande känslan som infann sig när hon sprutade in bedövningsmedlet, uttagningen kändes bara konstigt men det gjorde inte ont. Däremot fick jag ett 'fint' ärr på armen, två centimeter långa snitt med några millimeters mellanrum..
Nej, det var skönt att slippa bry sig om att ta piller varje dag, men de biverkingar jag fick och det faktum att jag tyckte det var läskigt att ha något så ytligt under huden gjorde att jag inte kommer använda Implanon igen.