• saracita

    Hustegaholm, Lidingö

    Någon som vet någonting om Hustegaholm på Lidingö? Ett hus man kan boka genom Lidingö kommun för en billig pris (1800 kr). Men jag vet inte om den passar riktigt till ett bröllop...

    Vi letar efter ett ställe där man kan ta med sig egen mat/dryck, och som är när där vi bo (Lidingö).

    Saracita

  • Svar på tråden Hustegaholm, Lidingö
  • Sofia 23/8-03

    Är infödd Lidingöbo, men skulle själv inte ha festen på Hustegaholm (även om vi faktiskt funderade lite på det i början av vår bröllopsplanering).

    Dels måste du hyra tält och dels är det ju trist om det regnar. Men visst, det ligger fint!
    Vet dock inte riktigt vilket hus du menar? Vad jag vet så är det mest en gräsplätt där man själv får sätta upp tält. Men jag kanske har fel??

  • saracita

    Hej Sofia,
    Ja, det är sant. Om det regnar så finns det inte riktigt nånstans att vara.

    Vi bor också på Lidingö och min kille har en "sentimental attachment" sen barndom till platsen, det är mest därför vi tänkte välja Hustegaholm.

    Det finns 3 små hus där, varav ett som är Kökshuset. Vi tänkte hyra alla tre o låta gästerna övernatta där om de vill (finns plats för 30 pers). Ja, det är sant, vi skulle behöva hyra en tält... Oj, jag vet inte vad vi borde göra!

    Sarah

  • junibrud 05

    Ni som ska vara på Lidingö, var ska ni ha festen?

  • Pemma

    Vi ska ha festen på Lovik konferens. Det är superfint om man kommer dit med båt.

    Emma

  • Grönsta

    Kollade inläggen om Hustegaholm,och bröllopsplaner...visserligen är det ett tag sen de var inne här.Men i alla fall,vi ska ha vårt bröllop på Hustega,vi blir ca.60 pers.Har hyrt tält+bord och stolar+ett till av husen för ev.övernattning för våra gäster(ca.10 st.från Finland)Har en bra cateringfirma som tar hand om allt!Skriver ett nytt inlägg i början av augusti för att berätta om allt gick enligt planerna!Hejs svejs

  • saracita

    Vad kul! Vi ska gifta oss på Lidingö den 7 augusti och ska ha cirka 70 gäster varav 20 kan övernatta. Ska också hyra tält, bord, stolar mm (från Aladdins). Skriv gärna och berätta hur det gick! Jag är så nyfiken... Vårt bröllop kommer att ha lite lantlig stämning men jag tycker att det blir charmigt så!

  • AmandaA

    Hej! 


    vad roligt det är att läsa om er som haft bröllop på Hustegaholm. Jag och min sambo funderar på samma plats och tänkte höra med er erfarna vad er budget hamnade kring för ca 60 gäster? Vi har svårt att möta prisbilden trots billig lokal. 
    Tacksam för svar 😊

Svar på tråden Hustegaholm, Lidingö