• vårbrud-2004

Servetter - Material och färg - hur gör ni?

Vi har valt att anlita en catering firma till vår bröllopsfest. De tillhandahåller det mesta, men vi vill en speciell typ av servett. Det vi har tänkt oss är en vacker ljusgrön nyans i något lite elegantare material. Ej papper, men heller inte linne. Gärna någonting mitt emellan. Har varit runt i hela stockholm och letat - men har inte lyckats hitta något.

Snälla hjälp mig! Börjar bli desperat. Finns det inte något ställe med bra utbud och inte allt för höga priser.

Jag hittade servetter på Hemtex i linne. Men de kostade 79 kronor styck (!!). Visserligen behöver vi bara 40 men det blir ju en hel del...

Tacksam för tips.

• Svar på tråden Servetter - Material och färg - hur gör ni?
  • Electric Lady

Köp lakansväv och sy själv.

• goda fen

IKEA har billiga tyger, jag skulle botanisera där
    :)

• Helvina

Jag ska beställa linneaktiga servetter med våra namn på. fint och billigt dessutom! Kolla tidigare trådar för adresser om du är intresserad.
    Lycka till!
    (Vi har nämligen formaterat om datorn, så alla adresser jag hade är borta! :( Så jag får också ge mig ín i "djungeln" ;)

• angieee

Det finns nåt som heter Dunili-servetter tror jag och som är en blandning av linne och vanliga, lite tjockare än vanliga servetter. Brukar finnas på typ matvaruaffärer, vet dock ej i vilka färger. De kommer i alla fall från märket Duni, så mycket vet jag!
    Lycka till!

• Johanna = en lat kock

angieee

dunilinservetter är linnepressade tjocka pappersservetter... inge linne i dom så långt ögat når

färgerna som finns i vanliga butiker är inte många - men det finns en massa skoj färger i katalogerna men det är ju i princip bara återförsäljare och restauranger som har möjlighet att ta in dom

• Happy me

Vi ska beställa Dunilinservetter från Calligraphen.se men de tycks inte ha ljusare grönt vilket känns snöpligt för oss. Vi har som tur är andra färger i temat. Hur som helst. Calligraphen finns det på och med tryck kostar det oss ca 250 kronor för 50-60 servetter.
    Vill du veta mer eller får problem med att hitta dem så säg till ska jag leta katalogen.

• vårbrud-2004

Tack snälla för all hjälp. För dig som letade efter vita servetter kan jag tipsa om www.bords.com - där finns även gråa.

Vi letar vidare...

• Happy days

Vi köpte våra servetter till bröllop o barndop från Kattis Produktion och blev jättenöjda. Servetterna var ljuvliga! Om man är tveksam på färgen så kan man ju be om färgprov. Det gjorde vi. Vi hade blått som tema och de hade fyra olika blå färger att välja mellan. De har förresten alla Dunis färger. Titta gärna in på deras hemsida www.kattisproduktion.se . De har mycket att välja på. Dessutom så håller de bra priser och ger bra service.

• fanty

Vi hyr vita linnedukar och vita linneservetter. 13 stora dukar och 45 servetter för 1038 kronor från Norrorts partyservice. Vi ville ha linne och det här verkade som det enklaste alternativet när man inte kan sy.

• Tolin

Jag ska låna vita linneservetter av en kollega som gifte sig förra året. Vet att de också hade problem att hitta billiga servetter så de gjorde som Electric Lady föreslog. Köpte tyg på IKEA och sydde själva.

• Johanna = en lat kock

kollade på gbgs tvätt vad det kostar att hyra linnedukar och servetter (till en annan grej)

kostar
    35.40 + moms för duk (passar till 180cm bord
    7.25 + moms för servetter

• williams mamma

Jag har köpt dunilin servetter på coop. Det är papper men med linne känsla. Har kollat runt lite på priser & coop var billigast,33:- för 12 stycken. Domus tog 55:-. har provat att göra servettvikning av servetterna och de var jätte bra att vika

• masken

Hej!
    Måste bara berätta att jag var på Gekås i Ullared i går. Där köpte jag dukar tii vårt bröllop, jätte fina!! Vår färg är blått och dessa dukar var i ljusblått med svagt vitt mönster. Vi hade tänkt att ha linne först men detta kommer faktiskt att bli snyggare. En duk kostade 9.95 (2.20 lång) Någon som vet hur mycket dem kostar i andra affärer?

Svar på tråden Servetter - Material och färg - hur gör ni?