• TeDa

Off topic - gammalt ex...

Jag måste bara få höra en allämn åsikt...Jag ska själv inte gifta mig så det har inget med det att göra. Men det är skönt att höra andra tjejers åsiker...
    Iallfall, min sambos ex tjej har haft väldogt svårt när han lämnade henne. Hon har varit rent ut sagt störd. Har sagt att hpn skulle göra allt för att få tillbaks honom, mailar och frågar hur det går osv fast hon veta tt vi bor ihop osv..
    Nu har min sambo blivit bjuden på en fest hos sin kompis som även är kompis med hans gammla ex...Jag är inte bjuden för att kompisen tro att det kan bli en jobbig situation. Det kan jag ju förstå, men det känns inte alls speciellt kul att han ska på samma fest som henne och jag inte kommer att vara där. KOmpisen bor ute på landet så troligtvis kommer alla att sova över, om inte jag hämtar honom som han föreslog. Litar på honom fullt ut, men det känns verkligen obehagligt! Usch! Vet inte hur jag ska hantera det, man blir ju barnsligt svartsjuk....Har ju inget att vara orolig för, men hon är väldigt instabil. USCH!!! Vad skulle ni ha gjort??!!

• Svar på tråden Off topic - gammalt ex...
  • Ellte

Om du verkligen vill veta så hade jag låtit honom gå och sedan suttit hemma och lipat hela kvällen (och natten, om han nu sov över)... Men det var kanske inte ett sånt råd du ville ha :D

Just vad gäller svartsjuka är jag väldigt bestämd mot mig själv. Det är JAG som är knäpp (som är svartsjuk på hans ex) och då ska iallafall inte HAN behöva lida för det ;)

• Jennifer E

Jag skulle faktiskt hämta honom där på nattkvisten tror jag! Även om du litar helt på honom så känns det kanske ändå bättre? Dessutom så föreslog ju HAN det. Var det för din eller hans skull han ville det?

• TeDa

Jag vet att jag kommer att vara helt galen den kvällen om jag inte bestämmer mig för att hämta honom. Det var han som föreslog att jag skulle hämta honom för att han fattar att det är bekvämmare för mig...Jag frågade honom hur kul han skulle tycka det var om jag ver på en fest med mitt gammal ex mitt ute i skogen och skulle sova över. Jag vet att det inte direkt blir en nykter fest....
    Jag har inte varit speciellt svartsjuk förrut, men nu har jag blivit det...Vill verkligen inte vara det! Men det är bara på hans senaste ex jag är det. Vi har fått kämpa ganska mkt tillsammans pga henne...
    Saken är att om dom bestämmer sig för att bjuda med mig så vet jag inte hur jag ska göra. Är orolig för att hon ställer till en scen...Juförisej är jag den som skulle vara tyst då och låta henne skäma ut sig...
    Jag är verkligen inte bekväm med tanken, mår illa och det känns i hela kroppen...Kanske överreagerar...

• ellli

Är det inte bättre om du följer med?? Då ser ju exet att ni verkligen ÄR i hop och har det bra och att hon inte har någon chans. Eller är hon en sådan som skulle flippa ur ifall du kom och ställa till med ngn "scen"? Jag menar ifall du inte följer med kanske det ger en signal till henne att han är mer tillgänglig.. Vore det inte bättre om saken blev utredd så att hon fattar läget?

Nu vet inte jag om min åsikt är väldigt annorlunda och det är ju svårt att veta exakt hur hon är.. Om hon verkligen är "störd" som du uttrycker det och skulle få ett utbrott el likn är nog dteta ingen bra idé.

• TeDa

Jag vet inte säkret, men det skulle inte förvåna mig om hon flippa ur. Hon har gjort en del konstiga saker...
    Sen vet jag inte hur "kelig" min kille skullevara framför henne...Han var inte skelig alls första gången vi träffade deras gemensamma vänner för att det inte skulle bli obekvämt för dom....vilket jag kan förstå.. vill bara inte att han ska vara så framför henne...

• Camilla R

Oj, jag skulle nog uppmanat honom och gå.....för att sen sitta hemma och böla och tycka synd om mig själv hela kvällen.
    Stolt som jag är (eller dumdristig kan man också säga) skulle jag nog förmodligen inte åkt och hämta honom utan låtit honom sova kvar.

Men mitt förnuft säger mig att du kanske ska åka och hämta honom. (så slipper du en sömnlös natt)

• ellli

Usch jag kan verkligen förstå att du är orolig! Var med om en liknande situation i början av förhållandet med min sambo.. Det var en tjej som han inte haft ngt förhållande med direkt, utan bara dejtat ett par gånger veckorna innan han träffade mig.. Sen när det började bli allvar mellan han och mig började hon skicka en massa icq-meddelanden osv om att hon älskade honom, för att sen säga till mig att det varit på skämt (??) Så jag var ju självklart orolig när han skulle gå ut och festa i "sin" stad. Men man får väl försöka tänka så att "han valde ju mig och inte henne" och av ngn anledning ville ju din sambo inte ha förhållande längre med henne, varför skulle han vilja ha henne nu? Eller är du orolig för att hon skulle hoppa på honom när han är full och att han inte gör tillräckligt med motstånd? En sak som jag inte förstår riktigt är varför hans kompisar måste bjuda dem bägge på samma fest om de vet att det varit problem.. Lite onödigt kanske.

• TeDa

Nej,, jag är säker på att han inte skulle göra något med henne. Men själva tanken stör mig bara och får mig att må dåligt. Jag vet ju att det måste hända förr eller senare...
    Kompisens flickvän är kompis med exet så dom måste ju bjuda henne oxå....Och min sambo tycker att det är självklart att han ska gå..
    Jag åker nog och hämtar honom.. tar typ 45 minuter att köra..blööö...men det är det värt..

Vet att en del är stolta av sig,men jag ser inte vitsen med att låstas vara OK med allt coh inte visa hur man känner. VI är väldigt ärligra och säjer alltid precis vad vi känner.. så det gör jag nu oxå, utan att skämmas.

• angel79

Men hallå!!!!
    Varför ska ni be om ursäkt för att ni är tillsammans?????? Det som har varit har varit. Gå vidare!!!! Strunta i alla andra! Det är ni nu, visa det för alla i stället för att gå undan. Visst, det är säkert jättesynd om hans ex men hon måste ju också gå vidare. Jag tycker att hela situationen är skitlöjlig!!!! Gå med din kille på festen om du vill det, ni måste väl ändå vänja er vid att träffa hans ex.
    Jag säger bara en sak: STÅ PÅ ER OCH SLUTA BE OM URSÄKTFÖR ATT NI ÄR TILLSAMMANS!!!!!
    Sen kan jag tillägga att jag själv varit i samma situation och jag ångrar att vi inte stod på oss från början.......

• har varit med ett tag

Konstiga vänner som tycker att de måste hålle henne bakom ryggen och inte bjuda dig , då bidrar de ju bara till hennes betende jag har blivit ganska besviken om inte jag hade blivit bjuden !!! tjejen är väl vuxen herregud alla får vi väl bita i det sura äpplet nångång, konstigt att din kille inte har sagt det till sina vänner !!!!

Svar på tråden Off topic - gammalt ex...