• Miiiaaa

Kärlek på jobbet!

Måste höra lite åsikter om detta med kärlek på jobbet. Jag har nyligen träffat rätt på detta området, helt oväntat, ett vanligt oplanerat fyllestrul smällde till och blev världens bästa förhållande!

Men det var visserligen inte det som var frågan, vad har ni för erfarenheter att träffas på jobbet?

Ska kanske tillägga att han jobbar heltid och jag bara extra på arbetsplatsen...

• Svar på tråden Kärlek på jobbet!
  • AstaC

Jag träffade min sambo på jobbet. Senast jag läste någon undersökning så var det fortfarande som så att det är det vanligaste stället att träffas på.

• Ejla

Vi träffades också på jobbet. Han jobbade där sedan ett bra tag när först jag kom dit som praktikant. Rena Vita huset.

Tror också jobbet fortfarande är det vanligaste stället att träffa sin partner på.

• AstaC

Ejla- vadå Vita huset. Jag är chef över min sambo. Fast jag var inte det när vi blev tillsammans.

• MayaPiraya

Mitt X träffade jag via jobbet och det slutade i katastrof, inte ett förhållade jag väl tänka allt för mkt på...

Däremot så träffade jag min blivade oxå på jobbet, och där kan ni ju räkna ut hur det blev... ;)

Inget vita huset dock, för vi jobbade på två helt olika avdelningar, totalt skilda från varandra, men tillhörde samma fikagäng.

• ung

Förklaring till Vita Huset:
    Chef (Bill Clinton) träffar praktikant (Monika Lewinsky).

Så uppfattade jag det i alla fall. :)

PS Har precis lärt mig göra smilys!! DS

• Mrs Corbally(f.dMrs Brady2B)

Vi träffades på jobbet...Min sambo var min chef, och jag började i affären har hade hand om....Det bästa var att jobba natt ihop....hihi. Måste tillägga att jag är hans första riktiga flickvän och han är min första riktiga pojkvän!!!!! Nu har vi varit ett par i 4½år och allt är helt perfekt!!! Vi har en son på 3 ½år...

• Jenca

I maj är det 3 år sen jag träffade min sambo på jobbet, blev tillsammans ca 3 månader efter att jag började där och i september blir det bröllop.

Vi jobbar fortfarande på samma ställe, sitter ca en meter ifrån varandra, men har olika arbetsuppgifter så vi har inte så mycket med varandra att göra på dagarna.

• Ejla

ung - helt rätt förklaring till vad jag menade med "rena Vita huset".
    Fast min man var inte chef över mig förstås...

• Devoted

Jag träffade min sambo på jobbet och nästa år gifter vi oss så det rekommenderas!

• augusti -04

Vi gick samma program på uni i ett år innan vi blev ett par. Andra oroade sig kanske lite eftersom vi hade 2 år kvar på programmet, men det kändes rätt så vi chansade... :) & nu gifter vi oss snart, 3 år senare!

• augusti -04

Vi gick samma program på uni i ett år innan vi blev ett par. Andra oroade sig kanske lite eftersom vi hade 2 år kvar på programmet, men det kändes rätt så vi chansade... :) & nu gifter vi oss snart, 3 år senare!

• augusti -04

oj, det hände bara en gång alltså! :)

• envis

När jag blev kär i min man så hade han anställt mig som chef över ett företag som han var delägare i, han levde i ett dåligt äktenskap och vänsterprasslade med sin sekreterare!!! När jag bestämt mig för att följa känslorna och ge vår kärlek en chans berättade han att det ville han också men att frun just talat om att hon var gravid! Jag flydde från stan och försökte glömma honom utan framgång. ett drygt år senare var deras relation slut trots bebis och allt och vi började vår långa väg mot ett idag harmoniskt liv!

Kör hårt alltså Det är bara om den ene är den andres chef och övriga medarbetare känner sig missgynnade som det blir ett problem tycker jag.

• Cruella

Jag har både bra och dåliga erfarenheter.
    På en arbetsplats dejtade jag en kille ett tag, hann inte bli seriöst eller så.
    Men jag kände att det inte var rätt.
    När jag sa det till honom så blev han förbannad och gjorde mitt liv på arbetsplatsen ganska så surt...
    Bestämde mig för att aldrig mer dejta på arbetsplatsen.. Men det var ju tur att jag ändrade mig
    Träffade min blivande på jobbet för 4 år sedan när han skulle vikariera en sommar.
    Och nu gifter vi oss i augusti!

• Dea

Jag och fästmannen träffades på jobbet. Precis som MayaPiraya så var det samma fikagäng men olika avdelningar.
    Det tog ett tag innan vi gick ut med det, vi ville vara säkra på att det var på riktigt. Då blev det plötsligt extra viktigt att alla visste, öppna kort och så.

Jag tycker det är riktigt lyxigt att ha honom så nära under dagarna, och se varann i matsalen eller korridorerna. Det finns en extra spänning att vi ser varann men måste förhålla oss någorlunda professionellt.

Det enda som är lite trist att de andra vid fikabordet kan tala fritt om sina makar, medan vi måste tänka efter, eftersom de känner honom.

• Rita

Jag träffade min man på jobbet, han var chef på en avdelning vi jobbade mycket mot. Det var lite jobbigt när snacket kom igång, kan säga att killar kan skvallra bra mycket mer än tjejer! Jobbigt också eftersom alla visste vem han var men inte lika många vem jag var (fast nu vet de det). Som tur är, fast tråkigt också, så har han bytt jobb.

Annars har jag strulat med en del killar på olika jobb jag haft, blir lätt så när alla är ung. i samma ålder och umgås privat också.

Om du bara jobbar extra så spelar det väl inte så stor roll, om ni är säkra så är det väl bara att gå ut med det. Många, speciellt tjejer, ser ändå att det är något på gång.

Lycka till!

• Miiiaaa

Tack för alla åsikter, det verkar vara ett bra sätt att träffas på!
    Han är inte min chef nej, och det jobbar 70 karlar och 4 tjejer så då kan ni tänka er uppståndelsen kring alla tjejer, vi kan knappt röra oss där förrän alla snackar.. Men nu är det skapligt offentligt! Allt känns fantastiskt!

• AALF

Jag och min blivande träffades också på jobbet. Idag jobbar vi på olika ställen. Vi är båda i samma bransch vilket jag värdesätter, eftersom vi lätt kan relatera till varandras problem och dags upplevelser på jobbet. Jag trivs alldeles utomordentligt på en annan arbetsplats idag, men samma bransch. Jag tror att det skulle vara tufft i längden att vara på samma ställe, man har inget att berätta om arbetsdagen.... När vi träffades och jobbade på samma arbetsplats var det till en början inofficiellt vilket gjorde det hela otroligt spännande, eftersom det var viktigt att sköta det snyggt och proffsigt.

Svar på tråden Kärlek på jobbet!