• tillififf

känner mig hemsk.... (långt)

jag har så svårt att tro på min sambo. Jag vill hemskt gärna gifta mig och starta familj med honom, och han säger att " nu har han inte tid, men nästa år kanske" . Vad som är så jobbigt med det är 1: vad är det säger att det inte kommer låta likadant nästa år och 2: han har barn sedan förut som börjar bli stora, vilket är bekvämt för honom då de inte behöver så mycket passning.
    Om han bestämmer sig för att det räcker med dem han han har när han har sagt til mig nästa år...nästa år ...osv.
    Det gör att jag tycker detta är sk-t jobbigt, och att jag behandlar honom (och barnen) illa ibland när jag mår som sämst. Dessutom när jag mår sämst så säger han hur ska jag våga skaffa barn med dig som har såna utbrott? Det är ju inte riktigt vad jag behöver höra när jag mår dåligt....

• Svar på tråden känner mig hemsk.... (långt)
  • mrs.

Hej.

Ta det lugnt, jag vill inte såra dig eller göra dig upprörd.
    Men du borde nog ta några djupa andetag innan du sätter dig ner med din sambo och frågar hur det står till med er.

Kanske han inte alls vill ha flera och försöker göra dig lugn med att be dig vänta, eller kanske inte. Men hur som helst tycker jag att du ska tala ut med din sambo i lugn och ro.
    Vill han inte ha flera gör det säkert ont- men du har två val, stanna och vara utan egna barn och vara bästa vän med hans tidigare eller så får du gå vidare och söka efter någon som vill bilda familj med dig.

Lycka till.

• Stjärna

Håller helt med mrs. här.

Tänk dig för vad du vill och vad du är beredd att ställa upp på. Ni borde kunna komma fram till en kompromiss kring en tidsgräns när barn/giftemål skall ske. Så slipper du vänta och längta utan mål.

• Meddelande borttaget
  • EmmaPemma

Hej,

jag tycker det verkar konstigt att din sambo säger att han inte har tid för tillfället, isf är det väl bara att planera för ett bröllop lite längre fram eller? Du skall verkligen inte behöva gå runt i ovisshet (tycker jag).
    Jag tycker som ovanstående att du skall prata med din sambo i lugn och ro, och definitivt inte med barnen i närhet.
    Jag tycker personligen att det är viktigt att man vet var man har varandra och att man strävar åt samma håll!
    Att du får utbrott beror väl på att du inte är nöjd i situationen?? Och då är det ju verkligen viktigt att veta att man satsar på rätt saker.

Kram och Lycka till!

• Electric Lady

*hrm* ett kyrkligt bröllop tar inte längre tid än ett borgerligt...

• Dea

En borgerlig vigselakt kan ju gå på bara en minut medan den kyrkliga nog tar en kvart som minst. Men det kan ju gå på ett ut. Skillnaden är nog snarare hur stort man gör det, inte borgerligt/kyrkligt.

• Electric Lady

Jaja, så det är de extra 14 minuterna det hänger på?

Ärligt talat, skillnaden är i praktiken = 0

• Dea

Ja, jag håller med dig, EL, förlåt min petighet.

Svar på tråden känner mig hemsk.... (långt)