• soffia j

ingen mens...

Skulle haft mens denna vecka men hade inget som vanligt... Det är absolut inte första gången utan det är vanligt att jag inte har nån mens. Börjar bli lite orolig för om jag aldrig får nån mens kan jag bli med barn då?? Jag vet att jag inte är med barn nu heller. Är inte underviktig och jag äter normalt. Jag äter p piller ( trinovum 28), kanske har det med det att göra. Är det någon som har varit med om samma sak?

• Svar på tråden ingen mens...
  • Stjärna

Stressar du mycket? Sånt kan ligga bakom mensbortfall.

Eller om du är allvarligt sjuk alt. äter mediciner.

• Meddelande borttaget
  • Ninnna

Hej!

Om mensen har börjat bli krånglig utan känd orsak tycker jag att du ska höra med din barnmorska. Det kan ju bero på någon hormonrubbning eller pga p-pillerna eller nåt.

De kan dessutom svara på alla dina frågor och göra en extra koll för säkerhets skull!

Kram Ninnna

• tigern

Då jag åt trinovum fick jag inte heller mens alla månader och dom gånger jag fick det var det väldigt lite, men med andra sorter (som jag ätit efter det) har jag fått det varje gång (och mycket) så jag antar att det är en bonus med trinovum...

Du kan ju alltid dubbelkolla med dom som skrev ut det.

• EmmaPemma

soffia j:

jag har samma "problem". Har aldrig haft särskilt regelbunden mens, men när jag fick körtelfeber för c:a 5 år sedan blev det ännu värre. Kan det vara så att du haft ngn infektion eller ngt liknande som påverkar kroppen/hormonerna?
    För mig höll det på så i ett par år, men nu har det stabiliserat sig - och mensen kommer regelbundet men mkt färre dagar.

Om du är orolig kan du ju alltid kolla upp det!!

Lycka till/Emma

Svar på tråden ingen mens...