• Lion

HJÄLP!! Hur får jag bort intensivtoningen fortare??

Hej, jag är otroligt besviken på Loreals Casting toning!! köpte den ljusaste intensivtoningen för att få lite lyster i mitt redan blonda hår....(och som det visade på förpackningen!) Men INTE!! Istället blev jag dels mörkare än innan men även helt GRÅ-GRÖN!! jag har ringt och klagat o krävt både pengarna tillbaka samt att de ska betala den nu DYRA frisörbehandlingen jag måste göra för att få tillbaka min blonda färg. Men de vägrar och säger att de enda de kan göra är att skicka mig andra produkter = avfärgning + slingor så jag kan göra om det hemma. Men det vill jag inte! Jag har långt och väldigt tjockt hår så jag skulle aldrig göra det själv eller ens ta hjälp av någon för det blir aldrig som det ska ändå. Så jag är nu otroligt besviken samt arg för att jag nu får betala dyra pengar hos frisören.
    Eftersom det är en intensivtoning så ska den gå att tvätta ur efter ett par veckor, men med den här nyansen jag har nu vete f*n...! Tänkte göra många inpackningar, kanske kan hjälpa lite..? eller har ni några andra tips eller produkter som skulle kunna funka?
    tacksam för svar! :)

• Svar på tråden HJÄLP!! Hur får jag bort intensivtoningen fortare??
  • Brud 29/5 2004

Det enda som hjälper vad jag har hört är inpackningar och balsambehandlingar för att få bort det. Ledsen för din skull. Har oxå råkat ut för det och det är svårt att få bort om man inte färgar om det.

• Lion

Brud 29/5 2004 :

Hur menar du att du också råkat ut för det? vad hade du använt då? och hur gjorde du för att få tillbaka din gamla färg? fick du också göra avfärgning + slingor som jag kommer nu?
    Frisören säger att jag inte bara kan göra slingor över detta innan det grå-gröna har försvunnit, så jag måste göra avfärgning med. Men ska ligga i med inpackningar ett tag o se om det hjälper lite...:/

• Brud 29/5 2004

Jo jag skulle göra det gyllenblont har jag för mig och sedan blev det grå-grönt. Körde inpackningar först i massor och sedan gjorde jag en ny blondering. Det här var ett tag sedan så jag minns inte exakt förutom att frisören sa att det bara var inpackningar och balsam som kunde dra ur det.

• Marie brud 22/5-04

Köp silverschampo, det tar ut överskottsfärg o dämpar. Finns hos frisörer! Hoppas du får bort det. Jag har oxå blivit helt misslyckad i håret, förra veckan. Idag färgade jag över hela skiten, men det täckte dåligt, får ta en omgång till nästa vekca!

• Brud 29/5 2004

Oftast är det så när man fått en sån missfärgning att man måste helt enkelt byta hårfärg. Oftast måste man göra det mörkare för att få någon ordning på det. Silverschampoo eller andra sådana produkter tar nästan bara bort gula/röda skiftningar men det var ju inte det du hade nu..
    Du verkar ju ha ett jättefint blont hår innan men ibland vill man ju förändra sig lite utan att det syns allt för mycket. Hoppas du kan göra lite mindre grönt och få ordning på det.

Ett tips till er som fått det allt för rött eller gult att använda en toning/färgning med ett jämt tal alltså tex 8 00 eller 10 00 på förpackningen. De är de mest naturtrogna färgerna som tar bort gula o röda skiftningar.

/Lena som färgat håret och exprementerat så hon är skallig snart he he

• ellli

Om du hade väldigt ljusblond hårfärg innan tror jag det blir svårt att få bort missfärgningen med inpackning om den är åt det grå/gröna hållet. Det brukar funka som bäst på färgtoner åt det rödgyllenaktiga hållet, men det är ju absolut värt att prova innan du spenderar dyra pengar på frisören. Blont hår brukar ha en tendens att dra åt sig grå och grönaktiga färger "naturligt" också, från t ex kranvatten, när jag gör slingor t ex så blir de alltid gråakitga efter några månader och det enda som hjälper är nya slingor..

• Brud 29/5 2004

Precis. Mina döttrar som är naturligt ljusblonda brukar bli blåa av t ex klorvatten. Efter några balsamtvättar så går det ur. Lycka till iaf.

• Lion

Ok tack alla!
    Har tvättat håret 3 ggr e toningen + haft inpackning 2 ggr o det börjar iaf synas att det blonda kommer fram LITE igen, men jag får nog ligga i ett tag till...kommer iaf ALDRIG mer att köpa nån butiksfärgning igen! utan det blir till att skramla ihop till en rejäl frisörbehandling, om ett tag :)
    En frisör jag gick till idag nämnde just silverschampon men att det dock inte skulle vara nåt för mig för håret skulle bara bli gråare av det. Dock finns det speciella djuprengörande schampon (ex från Matrix) som ska ta bort andra missfärgningar typ från klor eller om man har mindre bra vatten. Får se om jag testar det, men ungefär som Ellli sa så kan missfärgningar lätt sätta sig hårdare på blont hår så...

• shalimar

hota L'Oreal med att gå till pressen eller nåt. Och berätta i detalj vad du kommer att föra fram. Allmänna Reklamationsnämnden är nåt mer du kan ta till. De ska inte komma undan utan att du blir nöjd (vad arg jag blir!)

Svar på tråden HJÄLP!! Hur får jag bort intensivtoningen fortare??