vilken barnmorskemottagning?
Hej, här var det länge sen man var inne. Jag gifte mig förra sommaren och har nu blivit gravid.
Jättekul! Jag är superglad och mår helt toppen. Har inte mått illa eller nåt men det finns en sak som grämmer mig väldigt.
Vilken barnmorskemottagning ska man välja?
Själv tillhör jag Täby MVC men så fort jag har nämt det för nån så får jag höra att de inte är bra där och att de är gammelmodiga samt har en generell oskriven policy om att inte sjukskriva blivande mammor utom i extrema akutfall.
Nu vet inte jag om detta är sant men det låter ju inget vidare. Jag har blivit tipsad, eller rättare sagt åtsagd, av flera att byta MVC till Mama Mia istan eller Prima Liv i Danderyd stället.
Men grejen är att jag vet inte hur jag ska göra. Jag har ju själv inte känt av nåt av dessa negativa saker än så länge hos Täby, å andra sidan är jag bara halvägs in i graviditeten. Jag har besökt dem 2 gånger.
Man blir ju lite orolig när alla man pratar med säger att de är dåliga, tänk om jag inte mår bra senare i graviditeten och de vägrar att sjukskriva mig?
Oj, nu vart det långt men jag har gått och funderat på detta så länge nu...
Vad tycker ni?