lokal i oslättfors
Hej!
Vi vill gifta oss i oslättfors kyrka och undrar om någon vet om det går att ha festen där i närheten? Finns det någon festlokal där? Som alternativ har vi soldathemmet..
Hej!
Vi vill gifta oss i oslättfors kyrka och undrar om någon vet om det går att ha festen där i närheten? Finns det någon festlokal där? Som alternativ har vi soldathemmet..
Hejsan
I Oslättfors finns en lokal som kallas för kyrklängan den tar runt 40 personer om jag inte minns fel. Tyvärr är det uppdelat på två rum. Annars ligger den väldigt fint vid vattnet och med utsikt över kyrkan.
Ska ni ha Soldathemmet så var ute i mycket god tid. Försökte själv i oktober 2003 att boka till sommar 2004 men var för sent ute.
Lycka till
Min syster och hennes man gifte sig i Oslättfors kyrka 1996. Festen hölls i ett rött hus som ligger tidigt på höger sida när du är i början av det som sedan blir själva bruksgatan. Det ser ut som det har varit skolhus e dyl. Det var ganska trångt med ett minimalt köksutrymme. Att allt funkade berodde på att hon som skötte maten var jätteduktig och välorganisaerad och att det även fanns ett partytält utanför. Och så var det fint väder tack och lov!
Tyvärr vet jag inte vem man ska vända sig till om man vill hyra lokalen.
Angående bröllopsfest
lokal i Oslättfors så finns det from 2012 två stycken att fira i.
Vi har rustat fd Kyrklängan som numera heter Lugnet. Vi har sommarkafé lör-sön 12-16 från 12 maj 2012 till sept.
Lugnet i Oslättfors har plats för 62 st sittande, har ett kafékök (ej för matlagning) med kyl o frys samt 2 toaletter, dansloge i ladan samt tomt ner till vattnet som vetter mot kyrkan där man kanske gifter sig. Bokning och förfrågning 072-2193956 Michael
Den andra lokalen är byns samlingslokal direkt vid infarten i Oslättfors. Lokalen heter numera Oslättforsgården och är större än Lugnet. Bokningsförfrågan till Marianne 070-3994007