• Cicciliona

Ofrivilligt barnlös och snart brud?

Finns det ngn här som är ofrivilligt barnlös och som snart ska stå brud? Vill du dela med dig av dina tankar?
    En ledsen blivande brud med 5 nära vänner som är gravida, vilket jag fått reda på de 2 senaste veckorna?
    C

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlös och snart brud?
  • Tofsan

Har inte samma erfarenheter men jag vill bara ge dig en kram! Förstår att det måste vara jobbigt för dig. Försök att inte bli stressad av att dina kompisar blir gravida. Det minskar inte på något sätt dina chanser att bli gravid (även om det kan kännas så ibland). Försök slappna av och njuta av det som är bra i livet.
    Har ni försökt länge? Har du pratat med någon expertis inom området? Kanske är det dags att börja kolla om det är något som går att göra för att underlätta?

Det ordnar sig på något sätt, det brukar det alltid göra.

kram fr lilla t

• Aima

Jodå....jag känner igen mig så väl.
    Ska gifta mig på lördag o känner att alla andra har barn eller är gravida eller blir gravida så fort killen ryster på kalingarna.
    I aug så startar vår hemutredning för adoption så visst kommer vi bli föräldrar-på ett eller annat sätt... tar bara lite längre tid än vad vi velat men den som väntar på något gott...

Vill du maila till mig så får du gärna det på :
    annika_andersson18@hotmail.com

• sjbengtsson

Här har du en till som har kämpat ett bra tag. Går under utredning och det har varit tungt från och till. Nu är det vårt bröllop som står i fokus och de flesta vet vilken situation vi är i och är väldigt förstående.

Fick oxå reda på för ett tag sen att en av mina bästa vänner är gravid, klart att jag gläds med dem. Men i grund och botten blev jag jätteledsen, själviskt va?

Brukar ni vara på FL?

• Bröllopstokiig

sjbengtsson,
    Visst är det "skönt" att ha fokus på ngt annat ett tag.
    Bröllopsplaneringen har varit jättebra på ett sätt, för att kunna tänka på ngt annat ett tag.
    Tyvärr blev det lite mycket med 5 st gravida nära vänner och bröllopet är om 2 veckor och jag vet att jag kommer och "känna"/tänka på att de är gravida hela tiden. Vilket vi inte kan bli.
    Det känns hårt, och självklart underbart för deras skull.
    Visst är man självisk, men det är även de som blir gravida och "glömmer bort" eller vågar prata om saken med en.
    Alla utom en av mina vänner har eller väntar barn. Varje graviditet påminner mig om att man inte kan bli med barn, vilket gör att man känner sig än mer onormal, trots att det inte finns NGT i världen som kan hjälpa mig/oss att bli gravida. Tror att icke-ofrivilligt barnlösa har svårt att förstå vilket helvete man går igenom.
    Vi behövde ingen utredning i och med 3 stora operationer under det senaste året.

Vad är FL? Nej, vi är inte inne där-vet inte vad det är (tror jag).

Kan du "ge" mig ngt bra tips på hur man ska kunna glädjas "fullt ut" åt sitt bröllop? När ska ert bröllop gå av stapeln?

Lycka till, C

• Mollie

FL är familjeliv.se och är en syster sajt till BT. Värt att kolla upp!! Där akn du byta erfarenheter med MÅNGA andra!!

M.

• sjbengtsson

Hej C!

Vi gifter oss den 3 juli och osa går ut nästa fredag, så kommer det oros momentet då många inte har svarat. Kom till familjeliv där får man mängder av superstöd, som här! Jag går där under samma namn som här, så sök upp mig om du vill.

Har inga direkta tips på hur du skall göra. Kolla fl så kan vi pratat om det där

Kram Sara

• m75

Jag är PRECIS i din situation... KRAM!!!

• sossofie

Hej!
    Vi skulle ha gift oss den 3 juli, men jag blev gravid och vi ändrade till den 14 februari. ( skulle haft barn i augusti).
    6 dagar efter bröllopet så fick jag missfall..skulle ha varit i v. 16-17, men det hade varit dött sedan v 9....tom innan inskrivningen. TRots att jag sa till barnm. att det känndes fel så brydde hon sig inte. Har två friska barn redan så man känner nog på sig en "galen" graviditet! Snopet och väldigt deprimerat blev det....

Lycka till med bebistillverkandet, vi har just börjat om :)

• Elfva

Hej C

Visserligen ska jag inte gifta mig förrän nästa sommar, men jag är ändå i din situation, dvs ofrivilligt barnlös med alltför många vänninor som gladeligen deklarerat sin bebislycka. Och visst är jag glad för dem... men avis också... framförallt som 2 har lyckats på "första försöket"...

Många kramar

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös och snart brud?