• Mysmaja

Att börja med p-piller efter uppehåll

Hoppas någon kan "hjälpa" mig litegrann! Jag slutade för ca 2 år sen med p-piller, och fick som många andra,acne. Har aldrig haft det förut. Nu har jag börjat med samma sort igen, Trinordiol 28, och undrar om någon har erfarenhet/ vet något om, ifall acnen kan försvinna igen då? Jag önskar inget hellre än att få tillbaka min "gamla" hy igen.

• Svar på tråden Att börja med p-piller efter uppehåll
  • Gun

Är det inte bättre att testa en annan sort istället? Yasmine ska väl vara bra för hyn?

• Kräftan

Jag har ätit Diane som p-piller & mot finnar. Tyckte de funkade jätte bra. Nackdelen är att de är mycket dyrare än vanliga p-piller samt att jag blev väldigt torr i hyn. Men huvudsaken var att finnarna gick bort!

• Mysmaja

Tack för snabba svar! Anledningen till att jag började med samma sort igen, är att den fungerat bra tidigare, dvs jag har mått fysiskt och psykiskt bra. Det här med hudproblemen kommer ändå i andra hand,jag var mest intresserad av att höra om någon annan varit i samma situation.
    Kram Maja

• Audrey

Jag har har gjort uppehåll med p-piller (Neovletta), dock inte lika långt som du (ca 9 mån). Under uppehållet fick jag rätt mycket acne, t o m på ställen jag aldrig har haft det förut.

När jag började äta p-piller (samma sort) igen efter uppehållet försvann all acne rätt snabbt, utan att jag gjorde något annat för att bli av med det.

Så att ja, dina hudproblem kan försvinna när du börjar med p-piller igen :)

• Gun

Nu fattar jag, läste visst frågan slarvigt. Jag trodde att du hade fått acne när du använde pillren!

Då verkar det ju smart att gå tillbaka till dem, eftersom du inte hade problem då!

Svar på tråden Att börja med p-piller efter uppehåll