• Ciac

Välkomstdrink

Hej på er!
    Vad tycker ni? Tänkte bjuda på mousserande vin till gästerna vid ankomst till festlokalen(istället för champagne) men hittade ett recept på en bröllopsdrink som verkar så himla god: likör parfait amour+mousserande vitt vin. Tror ni att gästerna känner sig "blåsta" om dom får denna drink istället? Kul att ha nåt som dom kanske inte räknar med, eller??

• Svar på tråden Välkomstdrink
  • lets get married

Tycker det låter som en jättebra idé ! Inte känner de sig "blåsta" det är väl bara kul att bjuda på något annorlunda och överraska ? Tycker inte att man förväntar sig champagne utan jag har varit på bröllop där de bjudits på bål mm och det har gått jättebra. Huvudsaken är väl att man har något att skåla med.

• Devoted

Låter både gott och roligt. Men vilken typ av glas skall du servera den i? Vanliga champagne eller coctailglas?

• EmmaPemma

inte känner de sig blåsta, de kommer väl inte för champagnens skulle får man hoppas .
    Jag tycker bröllopsdrinken låter jätte god!

• Johanna = en lat kock

låter gott - härligt lila!

inte känner man sej det minsta lurad för att värdarna väljer mousserande istället för skumpa!

• Fru Kall

Mums, låter jätte gott!
    Hur mycket av varje?
    Typ två flaskor bubbel och en dl likör?

• Ciac

Tänkte ha det i champagneglas och dekorera med ett gelehjärta. Man tar 2 cl likör och fyller upp med mousserande vin. Måste bara prova den själv först så att jag tycker om den, men visst låter det gott o inte minst romantiskt
    Detta är så skönt..att kunna fråga om allt möjligt till människor som är i samma sits..
    Kram Cia

• lorilin

Inte skall du bekymmra sig för vad de andra tycker? Det klart de kommer bli glada för vad de än är bjudna på ... tänk på poccenten Helge !!! Glöm inte att det är det vi svenskar endast är beroende av...

• shalimar

Det har jag druckit och det är URGOTT! Det kommer dessutom att se himla festligt och romantiskt ut om ni dekorerar med ett gelehjärta på kanten av glaset...

• Ciac

Shalimar, du som druckit, vad smakar det som ungefär??
    Cia

• shalimar

Tja, den jag drack bstod av torrt mousserande och "lite lagom" mycket Parfait Amour så att drinken tonade i lila, liksom. Smaken är svår att förklara tycker jag, inte riktigt fruktigt, mer "parfymigt" sött. Inte som rosor eller viol eller nåt heller (guaaaahh, svårt!!!) Den enklaste förklaringen är väl att när smakerna blandas så blir det helt enkelt som ett lite sötare mousserande. Inte alls sliskigt, men inte torrt, alltså.

• alfrida 5/6-04

Låter gott tycker jag. Själva bjuder vi på mousserande vin med Baccardi Razz och frusna hallon i. Mums, mums!!!

Svar på tråden Välkomstdrink