Dikt till en mamma
Detta passar inte in här så bra, men ändå...
Någon som känner till någon fin dikt som man kan ge till sin mamma? Mors dag stundar ju, och jag hade velat skicka ett sött kort med en dikt i.
Tips, någon?
Detta passar inte in här så bra, men ändå...
Någon som känner till någon fin dikt som man kan ge till sin mamma? Mors dag stundar ju, och jag hade velat skicka ett sött kort med en dikt i.
Tips, någon?
Flyttar upp, då jag själv också vil ha tips!
/Hjärtat
Vad sägs om den här skriven av Stina Noren,
Kära mamma.
Krama mig ofta så blir jag glad och trygg. Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg. Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test. För även om jag klagar så är ni ändå bäst. Visa mig i handling vad respekt är för någonting..Lär mig se det vackra i världen runtomkring.Tala om för mig att jag duger just så som jag är, och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär. Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor, och kom ihåg att man kan leka även sen man blivit stor.
kram / mittiprick
Den var fin mittiprick!
Blev tårögd när jag läste. Det är mycket prat om mammor nu. Mammor som inte respekterar eller älskar en. Har själv kännt av det från min mamma. Det är väl ganska vanligt att mor-dotter relationen inte är den bästa. Men om alla följde råden i dikten kanske det kunde bli ändring på det.
Tack snälla Skygirl, ja orden är vackra i den dikten, kanske ska jag skicka dom till min mamma, hon som jag som bekant kommit i olag med . / mittiprick