• mrs.

    p-piller...osv

    Hej,

    jag har ett stort frågetecken nu.

    Jag har ätit i flera år p-piller aldrig haft något som helst problem, förrän nu.

    Jag tog o köpte fr hälsokost butiken likn lavemang för min mage funkade inteoch jag hade haft ont i magen ett par dagar/ja känt mig konstig och den hjälpte att få igång magen iallafall.

    jag har ätit ute och sen igår började det, mellanblödning (aldrig haft) och nästan diarée och lika så idag.

    Vad händer???????!!!!!!!

    Hur funkar mina p-piller nu????
    och varför blöder jag?

    Någon som kan säga något klokt till en som börjar bli lite orolig.

  • Svar på tråden p-piller...osv
  • EmmaPemma

    har du kollat i instruktionspappren till hälso-lavenemanget?!

    Många hälsopreparat får inte ätas med p-piller eller andra vanliga läkemedel.

  • Kräftan

    Om du har haft diarée så kanske du inte har något skydd mot graviditet nu, därav mellanblödningen. På p-pillernas bipacksedeln brukar det stå att man ska ha kompletterande skydd om man kräkts el. haft diarée.

  • mrs.

    jo jag läste just i fass och där var det att skydda sig i en vecka, det är okej men det var blödningen jag blev rädd för.

    Nåja, jag hoppas att vad det nu än är, att det går fort förbi, för jag tycker det e lite jobbigt.

    Och nej det stod inget om att man inte fick använda dessa med p-piller, så därför tänkte jag att okej. Men jag får väl söka på nätet nu när du sa det. Så jag är säker.

    Tack.

  • Ei saa peitää

    Det kan ju vara så att om lavemangpreparatet tog bort effekten av p-pillren så kanske kroppen trodde att det var dags för den månatliga mensperioden, därav din mellanblödning. Kör med kompletterande skydd en vecka och sluta med hälsokostpreparatet men fortsätt ät p-pillren så ska du se att det ordnar upp sig.

  • EmmaPemma

    mrs:

    om det inte stod några "varningar" på hälsopreparatet är det säkert ingen fara -så sitt inte och leta ihjäl dig på internet. Om du är oroad så kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen så kan de ge dig ett snabbt svar istället.

    Lycka till!

  • Ananas

    Mrs

    en del hälsokostpreparat är "bara" kosttillskott och räknas inte som naturläkemedel. Ofta finns inte studier på om de påverkar andra läkemedel såsom p-piller. Därför bör man fråga sin läkare innan man börjar ta andra preparat.

Svar på tråden p-piller...osv