• Erka

    erfarenheter kring mini pe

    hej

    ska snart börja med minipiller för första gången och behöver lite åsikter och erfarenheter kring detta både dåliga och bra. har aldrig ätit varket p-piller eller minipiller. märket är mini pe.

  • Svar på tråden erfarenheter kring mini pe
  • _augustibrud

    Jag åt Mini-Pe under ett år. Dessförinnan hade jag ätit vanliga p-piller i flera år.

    Det jag märkte med minipillerna var att jag fick MYCKET ömma bröst. De var ömma för jämnan.

  • Cani

    Jag har ätit Mini pe i ett par år nu och de funkar jättebra för mig. Tidigare åt jag p-piller i ca 10 år, men när det var så mycket snack i media om risken för proppar så övergick jag till minipiller. Har hört sådana som får väldigt oregelbunden mens med minipiller men för mig funkar de jättebra.

  • Erka

    tack för svaren. är egentligen lite rädd för hormoner därför valde jag inte p-piller. men har tröttnat på kondom. nu när man ska gifta sig kan vi lita på varandra vad gäller sjukdomar. så jag får väl prova om det känns bra.

  • Annin

    Jag använder p-plåster EVRA kan jag varmt rekommendera
    Har fått biverkningar av p-piller och allt annat jag fick testa, men detta är det bästa jag prövat och är super nöjd.

  • ulli_gulli

    Hej!

    Jag har ätit mini-pe i ca ett år. Jag är supernöjd. Dels för att jag helt sluppit mensen under hela tiden jag ätit dem. Dock är sexlusten inte den bästa men det beror på många andra faktorer tror jag...

    Någon annan som känner av minskad sex-lust av minipiller?

  • Knuten

    Hej!
    Jag åt dessa piller i 2 år. Hade ständig värk i mina bröst och fick lätt miniblödningar emellanåt. Man får inte slarva för då mår man jätte dåligt direkt.

  • tantlila

    Hej!
    Minipiller funkade superbra för mig
    All sexlust försvann och pms:en var kvar. Där blev inga barn gjorda!
    För övrigt var de väl ok. Inga andra biverkningar som jag kommer ihåg. Det var ganska många år sedan.
    Lycka till!
    //Tanten

Svar på tråden erfarenheter kring mini pe