• ulli_gulli

    Sexlusten... snälla, kom tillbaka!! HJÄLP!!!

    Usch, ibland känner jag mig alldeles frustrerad! Vad ska jag göra för att min förr så starka sexlust skall komma tillbaka??

    Jag är förlovad sedan 2 år tillbaka, vi har varit tillsammans i 2,5 år. I början hade vi vilt sex varje dag. Jag var helt omättlig och han med. Jag älskar honom över allt annat och är fortfarande jättekär. Han är den absolut snyggaste och mest attraktiva man jag någonsin sett. Men jag är aldrig sugen på sex.

    Kan det bero på att man är stressad ofta, har mycket i skolan, att man alltid tränar och tänker på sin vikt?? troligtvis... men ändå..

    Vi har pratat om det och han är givetvis ledsen över detta. Jag har försökt att gå till kurator, men fick ingen hjälp därifrån. Jag blir snart tokig! Jag vill ju känna åtrå och vara så upphetsad som man var i början. När vi väl har sex njuter jag verkligen som sjutton, men varför känner jag inte för det oftare??? Jag är inte ens sugen på att onanera... HJÄLP, finns det någon som har något råd att ge mig???

  • Svar på tråden Sexlusten... snälla, kom tillbaka!! HJÄLP!!!
  • Lolita

    Äter du p-piller? Det kan vara boven i dramat....

  • Maica

    Jag tror att du nog är tjuven på spåret (mycket träning och viktfunderingar, mycket i skolan, stress). Men håller också med Lolita om p-pillren....

    Sträva inte efter att det ska vara som i början! När man lär känna varandra måste man hitta sexualite*en i vardagen och där är det ju oftast stressigt och inte så mycket "glitter, glamour och fyrverkerier". Man måste locka fram lusten ändå, utan att tro att lusten mitt i stressen ska vara som det var i början. Man måste ju hitta varandra igen, bakom det man först såg... Svamlar jag eller går det fram vad jag vill säga?

  • elis

    jag tror inte på att sluta med p-piller det är bara en marginellskillnad och att du helt plötsligt skulle märka av dem om du använt ett tag tar jag för osannolikt.

    Men stress och för lite sömn är stora bovar. Plus det andra du nämnde.

    Se bara till att du är upphetsad innan ni har sex så du inte dessutom skapar smärtminnen av situationen. Då kan det vara svårare att komma tillbaka senare.

  • EmmaPemma

    Det verkar som om du egentligen "vet" vad som är problemet.
    Stress och tidsbrist är ju den vanligaste orsaken till varför folk inte har sex.

    I början av ett förhållande så sköter sig ju ofta sexlivet automatiskt (man vill hela tiden ). Men sedan tror jag att det är naturligt att detta avtar, och att man faktiskt får börja arbeta lite på lusten (ta det lugnt, inte ha så mkt i kring sig, planera in tid tillsammans, göra romantiska saker etc).

    Lycka till!

  • Melissa

    Jag håller med ovan talare...hur många känner du som efter flera år har sex varje dag, lika vilt och ohämmat som förr? Man kan se förälskelsen som en slags psykiskt störning, den rubbar övriga balansen i kroppen därför vill man och orkar man mer i början för det fungerar så. Men jag har aldrig hört någon säga att det fortsätter så hela livet, men däremot kommer lusten gå upp och ner hela tiden. Stress och vardagens måsten är som ett pistolskott på sexlivet. Och om man framför allt hela tiden tänker på detta att man inte har lust, då arbetar hjärnan för mycket och då fungerar det inte alls. Mitt tips är att ni försöker acceptera att det inte var som förr, men istället försöker hitta en slags väg tillbaka till sexlivet genom att prioritera saker i livet, vad är viktigast? Träning, social samvaro, åka iväg tillsammans osv. Förvänta er inte att sexlusten kommer tillbaka bums för det gör den inte så länge du vill tvinga den tillbaka. Det tar tid....försök bestämma er för att massera varandra bara, smeka överkroppen under en period och sakta hitta tillbaka. Tag hjälp av att läsa erotiska böcker, titta på filmer osv, men försök ta bort kravet att Sexlusten måste vara tillbaka NU för då kommer den inte...Lycka till!!

  • Jennifer E

    Det verkar som du redan har fått många bra tips och som sagt även som om du har korn på problemet vilket ju är en perfekt början.

    Några till; testa en annan terapeut/kurator som kan hjälpa dig att få kontroll över stressen och hitta tillbaka till lusten. Du kanske bara hamnade hos en dålig kurator/en som ej passade dig?

    Nu kommer ju sommaren och med den förhoppningsvis mindre stress och press. Kanske kan det bli ett litet andningshål/tid för er att "återupptäcka" varandra i sängen? Låt bara inte sommaren bli ett nytt stressmoment i sig, det är lätt hänt tyvärr! Allt ska vara så perfekt och alla är så lyckliga och har sex till höger och vänster...

    Försök att bara ta det lugnt under semestern och vila/sola/bada/åk bort tillsammans. Låt sexet komma om det kommer, inte för att ni "ska/måste".

    Testa att onane*a även om du inte är så sugen. Det brukar faktiskt kunna funka ändå och bli riktigt skönt. För mig iaf och det i sin tur brukar väcka lusten till min sambo. Köp en dild* om du ej äger ngn, det blir mkt lättare att komma igång då även om man ej är på humör...

    Hoppas att det löser sig och att ni får till det några ggr under semestern. Men som sagt, försök skippa "sexpressen"!

  • Bröllopstokiig

    Tjenare. Tadet bara lugnt. Om din sambo verkligen gillar dig kan han vänta. Vi hade ett liknnde problem här hemma och fisk tipset av barnmorskan att äta p-piller med östrogen i (inte jag- hon) Sagt och gjort och jag kan bara säga: nu är det jag som i tid och otid tackar nej till 6... men det vart en plöstslig ökning av lust från frugan ialla fall. Så jag är ingen läkare men östrogenp-piller funkar KANON för oss.. lycka till

  • jessy

    Ta en weekend resa någonstans ni två. Lägg all stress, alla vikt-tankar, träning och "måsten" bakom dig/er.

    Upptäck varandra igen. Lite massage, lite smek men inte fullt ut. Som de flesta har ibörjan, mycket se men inte röra för mycket. Sov sked bara för närhetens skull och att det är väldigt mysigt!
    Ät god mat, skäm bort er själva!

    Har man inte råd åka bort.. så kan det fungera väldigt bra med att hyra ett rum på ett hotell i samma stad man bor (såvida de har billiga rum, de flesta hotell har bra priser på sommaren)

Svar på tråden Sexlusten... snälla, kom tillbaka!! HJÄLP!!!