• Alexa44

Hur gå vidare?

Hej!
    Det var jag som skrev "Tomgång"-inlägget förut... jag har alltså nyligen avslutat ett 2½ års långt förhållande med min sambo sen 1 år tillbaka. Det känns bra och rätt, men förstås även tomt och konstigt. Var i hans lägenehet och hämtade lite post i dag och det kändes SÅ konstigt. Jag började inte gråta eller så, men allt kändes bara så tomt och meningslöst... för inte alls länge sen var det där mitt hem och jag träffade honom varje dag. Nu, redan en vecka efter det definitiva uppbrottet, har jag liksom genomskådat den relation vi hade och insett att den var väldigt destruktiv och verkligen inget jag skulle ha stannat i. Han fick mig att känna mig så värdelös och oviktig, jag hatar honom för det. Han sa nedvärderande saker om mig inför andra, behandlade mig nonchalant, vågade aldrig visa inför andra att jag betydde något för honom och prioriterade inte vår egna tid tillsammans. Är det någon som har något tips på hur man går vidare? I och för sig tycker jag att jag mår ganska bra och redan känner mig mer levande än när jag var ihop med honom, men vågar man tro på äkta kärlek? Och har ni några tips på var man kan träffa någon "äkta" och kärleksfull person? Jobbet är uteslutet, där jobbar 99 procent kvinnor... /Kram

• Svar på tråden Hur gå vidare?
  • Dea

Jobbet borta, då återstår krogen, internet, och genom vänner...

Men om jag var som du skulle jag ta en paus från kärlekstrassel. Landa lite. Ta hand om dig själv. Stå på egna ben. Så det inte bubblar en massa rester under ytan som nästa kille får hantera.

Av de inlägg jag läst av dig, Alexa, så lät det smart att gå vidare, (men det var kanske bara en aspekt av ert liv tillsammans). Ha det bra och lycka till!

• Lolita

GRATTIS! Jag som inte känner dig är stolt för att du tog dig ur ett sådant förhållande. Du har just bevisat för dig själv att du är värd det bästa.

Vi står just nu inför den mest sociala årstiden och folk sprudlar av energi och behov av att söka nya kontakter. Så din timing är perfekt! :)

Man träffar ju sällan någon när man "planerar" för det, så någon bra taktik vet jag inte om du ska lita på. :) Men sant är det väl att om man tar alla tillfällen i akt som ges att vara social; gå ut efter jobbet pub, umgås utomhus i parker, privatfester eller vad som nu råkar inträffa - då är chansen stor!

Det är klart du vågar lita på kärleken igen! Du måste låta dig själv ta lite tid och resa dig ordentligt så att du står stadigt och kan ta några smällar från skitstövlar, som man ju råkar på ibland ;)

Men de fina finns där ute också - och med dem känner du dig minst sagt LEVANDE.

Lycka till i sommarnatten! :)

Svar på tråden Hur gå vidare?