Hur gå vidare?
Hej!
Det var jag som skrev "Tomgång"-inlägget förut... jag har alltså nyligen avslutat ett 2½ års långt förhållande med min sambo sen 1 år tillbaka. Det känns bra och rätt, men förstås även tomt och konstigt. Var i hans lägenehet och hämtade lite post i dag och det kändes SÅ konstigt. Jag började inte gråta eller så, men allt kändes bara så tomt och meningslöst... för inte alls länge sen var det där mitt hem och jag träffade honom varje dag. Nu, redan en vecka efter det definitiva uppbrottet, har jag liksom genomskådat den relation vi hade och insett att den var väldigt destruktiv och verkligen inget jag skulle ha stannat i. Han fick mig att känna mig så värdelös och oviktig, jag hatar honom för det. Han sa nedvärderande saker om mig inför andra, behandlade mig nonchalant, vågade aldrig visa inför andra att jag betydde något för honom och prioriterade inte vår egna tid tillsammans. Är det någon som har något tips på hur man går vidare? I och för sig tycker jag att jag mår ganska bra och redan känner mig mer levande än när jag var ihop med honom, men vågar man tro på äkta kärlek? Och har ni några tips på var man kan träffa någon "äkta" och kärleksfull person? Jobbet är uteslutet, där jobbar 99 procent kvinnor... /Kram