• MickisB

Brun kajal for bla ogon?

Hallo!

Har last pa flera stallen att bla ogon ska se sa bra ut med brun kajal/skugga. Men sjalv tycker jag bara att det ser helt fel ut nar jag gor det och att det inte alls matchar som bla och gra kajal. Vad tycker ni andra? Gor jag nat fel eller? Har bla ogon, blek hy och blont har. Tips skulle uppskattas varmt om vad som ger mig fina, stora, bla ogon!

• Svar på tråden Brun kajal for bla ogon?
  • AALF

Hej,

Jag har ganska ofta brunt runt ögonen, fast använder ögonskugga som jag blöter upp lite lätt, så går det utmärkt att applicera.

Jag har sedan länge vart så förtjust i blont hår och bruna ögon och har fått för mig att jag kan uppnå lite av den looken trots mina "stora blå" om jag använder brun kajal/skugga. Samtidigt tycker jag att det lägger lite mer fokus på mina ögon.

• Ms Mary K

Nej jag tycker inte du ska använda brun kajal! (Ögonen kan lätt se blaskiga ut om man anväänder färger man inte passar i, samma sak när det gäller klädfärger)

Snarare kanske blå eller blågrå kajal som går bättre ihop med dina färger.

Lycka till!

• sandra76

hej! jag har blå ögon, & jag använder en gråblå kajal (mer grå än blå), fint! jag passar INTE i svart elr brun.. (är blond)

• cassie

Jag använder brunt runt ögonen, har blå ögon och ljus hy, rödblont hår. I Loreals reklambroschyr står lite om vilka färger som passar bäst till ögonfärgerna. Då handlar det om skuggor visserligen.
    Till blå ögon- brunt (inte blått)
    Till bruna ögon- violett tror jag, kommer inte ihåg mer. Jag memorerade bara min färg. Dessa kombinationer skapar finast kontraster tyckte loreal i alla fall

Sjäv byter jag om, men brunt blir lika fint som blått. För några år sedan tyckte jag att det såg rött ut när jag använde brunt, men det var nog bara mina ovana ögon. Då skulle allt vara svart!

• Cecilia J

Jag är blond, har gråblå ögon och typisk nordisk hy. Jag ser helknäpp ut i brunt runt ögonen. Använder alltid svart mascara, och på ögonskuggan kan jag leka lite med alla möjliga färger utom just brunt. Rosa, lila, grått, guld, även blått ibland om det ska vara lite skoj när jag går ut, ja det mesta. Sen beror det ju väldigt mycket på om du passar i varma eller kalla nyanser av färgerna.

• shalimar

Jag tycker att brunt till blå ögon är såååååå fint! Hitta en lagom stark brun i en kall nyans och prova dig fram! Jag har grå ögon, svart hår och olivfärgad hy, och hade förut blå linser. När jag använde de blå linserna körde jag alltid med en kallt brun skugga som jag la i globlinjen och under ögat. På ögonlocket en lite lätt rosatinad/beige skugga med glimmer.

• Brudjojo

Hej!
    Jag har klarblåa ögon, och tycker personligen att brun kajal är det snyggaste. Jag använder en guldaktig brun färg som kajal, det är jättesnyggt speciellt när man har lite guldigt färgat hår...

• AALF

Jag använder brun skugga till mina blå ögon, som ni ser ovan. Pga av denna intressanta tråd provade jag faktiskt en gråblå skugga längst fransraden och jag såg blåslagen ut. Så brun funkar mycket bättre för mig.

• FoxyGirl

Är blond, ganska brun i hyn och har gröna ögon. Använder mest brunt av slentrianmässiga skäl. Är det någon som har något tips på någon lite mer "crazy" ögonskugga och kajal/eyeliner som skulle passa? Gärna något kontrasterande.

• Fenomena

Jag har rött hår, blek hy, lite fräknar och ganska mörkt blå ögon. Jag har alltid brun kajal och mascara! Gärna lite kopparskimrande ögonskugga. Det är snyggt! Ibland provar jag andra fäger på ögonskuggan, tex grönt, med det känns inte alls lika bra.

•  Kaya ,fd Marlie

Har du blå ögon så framhävs dom av brunt.
    Jag skulle säga att det blåa försvinner om du använder grå eller blå till dina ögon.

Men prova brun skugga runt ögat och svart kajal.

• Monn

Neeej, inte blått till blått, det ser inte fint ut (inte på någon jag sett i alla fall och definitivt inte på mig som har blå ögon och blont hår). Brunt framhäver blå ögon, men det gäller att hitta rätt nyans som passar ögonen och huden i övrigt. Det får inte se för brunt ut. Brunt ser väldigt naturligt ut, sedan kan man ju leka med lite roligare färger om man inte vill se så naturlig ut.

Svar på tråden Brun kajal for bla ogon?