Permanenten är misslyckad, vad ska jag göra?????
Jag har i nästan 2 års tid (sedan vi förlovade oss) låtit håret växa ut inför bröllopet. Jag har skött det exemplariskt och hela tiden har jag velat ha utsläppt och lockigt hår på bröllopet. Jag har permanentat det flera gånger förut och det blir alltid jättebra och jag passar verkligen i lockigt hår. När jag nu permanentades i fredags så var det en annan frisör än min vanliga (föräldraledig)men hon hade lämnat instruktioner om vilka rullar och vilka vätskor så självklart litar jag på frisören. Hon rullade inte alls hårt och jag funderade på det eftersom jag förberett mig på en förmiddag med ansiktslyft som följd av smärtan... menmen... Efter en dag så går jag igenom håret ordentligt och ser att permanenten inte alls tagit de första 4-5 cm vid hårbotten!!! Det ser ut som det brukar göra efter ett halvårs utväxt!!!!!! Dessutom är det ingen spänst i lockarna och luggen ser bara krusig ut! PANIK!!!!
Jag ringer till frisören på måndagen, efter en helg med tårar, och säger att jag inte är nöjd med resultatet utan att det verkligen inte ser bra ut. Då blir hon sur (!!!) och säger att: Ja jag har då inte tid med det på iaf 2 veckor till. Hallå....! Jag ska gifta mig snart, jag måste ha håret iordning!!!
Idag gick jag till en annan frisör för att få hennes åsikt och hon sa att det såg för hemskt ut och att frisören inte borde vara nöjd med sin insats.
Hur ska jag göra? Jag har så ont i magen av det här varje dag och så ska jag inte få tid förrän om 2 veckor??? Vad kan jag kräva? Jag hade förväntat mig ett: Oj... vad tråkigt, men kom in här lite snabbt när du har möjlighet så att vi kan se vad vi kan göra åt det så kan vi boka en ny tid för komplettering...
HJÄLP!!!