• Emzas

Permanenten är misslyckad, vad ska jag göra?????

Jag har i nästan 2 års tid (sedan vi förlovade oss) låtit håret växa ut inför bröllopet. Jag har skött det exemplariskt och hela tiden har jag velat ha utsläppt och lockigt hår på bröllopet. Jag har permanentat det flera gånger förut och det blir alltid jättebra och jag passar verkligen i lockigt hår. När jag nu permanentades i fredags så var det en annan frisör än min vanliga (föräldraledig)men hon hade lämnat instruktioner om vilka rullar och vilka vätskor så självklart litar jag på frisören. Hon rullade inte alls hårt och jag funderade på det eftersom jag förberett mig på en förmiddag med ansiktslyft som följd av smärtan... menmen... Efter en dag så går jag igenom håret ordentligt och ser att permanenten inte alls tagit de första 4-5 cm vid hårbotten!!! Det ser ut som det brukar göra efter ett halvårs utväxt!!!!!! Dessutom är det ingen spänst i lockarna och luggen ser bara krusig ut! PANIK!!!!

Jag ringer till frisören på måndagen, efter en helg med tårar, och säger att jag inte är nöjd med resultatet utan att det verkligen inte ser bra ut. Då blir hon sur (!!!) och säger att: Ja jag har då inte tid med det på iaf 2 veckor till. Hallå....! Jag ska gifta mig snart, jag måste ha håret iordning!!!

Idag gick jag till en annan frisör för att få hennes åsikt och hon sa att det såg för hemskt ut och att frisören inte borde vara nöjd med sin insats.

Hur ska jag göra? Jag har så ont i magen av det här varje dag och så ska jag inte få tid förrän om 2 veckor??? Vad kan jag kräva? Jag hade förväntat mig ett: Oj... vad tråkigt, men kom in här lite snabbt när du har möjlighet så att vi kan se vad vi kan göra åt det så kan vi boka en ny tid för komplettering...

HJÄLP!!!

• Svar på tråden Permanenten är misslyckad, vad ska jag göra?????
  • TING

Ur dålig stil tycker jag!!

Jag färgade håret tre dagar innan mitt bröllop och insåg sedan att de blev helt misslyckat..

• TING

Sprry har barn här så jag hppade ur för fort*S*, men i vilket fall som helst så gick jag ner och sa att jag inte var nöjd och att färgen så bedrövlig ut och de höll min frisör med om så hon färgade om hela mitt hår utan att jag behövde betala extra för detta.

Och jag blev jätte nöjd tillslut, för med tanke på att de kostade mig nästan 900:- för att färga mitt hår så anser jag att de ska se bra ut också.

• TING

Skriver dessutom som en kråka ser jag..

• mapa

usch lider med dig men eftersom du har skött håret bra innan så går det att göra om det. Du har rätt att kräva ett bra jobb, du har ju köpt tjänsten av henne! anmäl henne annars till reklamationsnämnden. Om jag var du så skulle jag gå dit personligen och visa hur det ser ut, säger hon då att hon inte har tid får hon fixa någon annan som kan göra jobbet, det kanske också är bättre.

lycka till!

• guldlock

Hejsan!

Deppa inte ihop! Kontakta den frisören du brukar ha, hon verkar duktig och fixar säkert till det om hon ser att du är misnöjd!

Lycka till!

• Gobi

Kräv att du ska få pengarna tillbaka eller att hon ska rätta till felet genom att din vanliga frisör rättar till det som gått snett. Gud vad förbannad och ledsen jag skulle blivit Jag håller själv på att spara ut mitt hår för att permanenta det i nov. Ska göra det på samma ställe som för 2 år sedan i Seoul, Korea för att vara säker på att resultatet blir perfekt. Jag har superrakt, blankt asiatiskt hår och vågar inte förlita mig på svenska frisörer efter många misslyckade klippningar och toningar.

Jag tror att vissa friörer blir galna av att testa nya lite "crazy" klippningar på mig. Saken är den att jag inte vill se ut i filmen Bladerunner

Hoppas det ordnar sig

• Emzas

Tyvärr kan jag inte gå till min vanliga frisör eftersom hon är barnledig.

Jag ringde frisören i morse och kunde inte hålla tårarna borta och förklarade verkligen att jag mår jättedåligt över det här och törs knappt gå ut med håret och att jag helt enkelt inte kan vänta i 2 veckor tills hon ska rätta till det. Jag tryckte på att jag ska gifta mig och att om inte håret är perfekt så måste jag akut hitta en frisör som kan göra en uppsättning och det har jag varken lust eller råd till.

Frisören blev om möjligt ännu surare och sa att: Ja jag tänker då inte ringa återbud till någon annan som väntar på sin tid så då får jag väl så lov att gå hit på en kväll då...

Eh... ja... jag skiter i vilket bara du rättar till mitt hår. Och kan hon inte rätta till det så får hon banne mig se till att det blir rakt igen och så får jag pengarna tillbaka och går till någon som kan tona håret snyggt iaf.

Jag har tom hatt på mig på stan och håret är uppsatt konstant. Det här är lätt det värsta jag varit med om. Och även om jag går till reklamationsnämnden så är mitt bröllop SNART. det är ju i stort sett bara en månad kvar nu!!!

Jag är svensk men har "utlänningshår" som min frisör brukar skämta. Det är väldigt kraftigt och mååååånga hårstrån. Många frisörer har nekat att permanenta men den här frisören säger att det inte är några problem, bara man sköter det ordentligt innan... och det har jag verkligen gjort!!! Nu törs jag knappt röra håret utan hon ska verkligen få se hur det ser ut!

• AstaC

Hm- minns att jag också en gång i tiden råkade ut för det där. Jag skulle ha "filmstjärnelockar" tänkte jag mig och så blev det afrokrull. Gick till en annan frissa och fick något mojs som gjorde håret rakt igen.

Ja - nu var det inte det jag skulle säga egentligen. Utan fråga om den där salongen ägs av någon? Om den gör det tycker jag du skall prata med chefen där och berätta det hela. Om den inte gör det (ibland har ju frissorna den tillsammans) så har jag nog inte så mycket stöd att ge. Men det går i alla fall att köpa något som man sätter i håret och kan tvätta bort lockarna. Åtminstone gjorde det för ganska många år sedan när jag fick en hemsk frisyr.

• brud05

Självklart skall samma frisör fixa till din permanent. Det är en rättighet!!
    Stå på dig och lycka till!

• Lakritztroll

Frisören som misslyckats SKA rätta till sitt misslyckande. Är hon inte villig till detta så ska du kontakta frisörförbundet och prata med dem om hurvida du ska gå till väga.

För bara nga månader sedan fick jag följa med min lillasyster, som blivit orange i håret, till frisören. Som totalt skällde ut min syster och vägrade ge henne pengarna tebax. Frisören skulle färga systers hår till hennes naturliga färg, ljusbrunt. Hur hon lyckades med att få det orange är ingen som förstår. Och bara för syster fick sin lugg klippt så ville inte frisören ge tillbaks pengarna, totalt 900 kr.
    Tog med min syster till min frisör som på nolltid fixade till håret, precis som min syster ville ha det. PÅ detta sätt fick min frisör en ny kund

Min syster var helt förstör, och med det oranga håret gick hon med hatt på sig. Vilket är helt förstårligt.

Önskar dig all lycka till. DU SKA INTE HA DÅLIGT SAMVETE SOM KLAGAR skit i vad frisören säger och låt henne göra det på kvällstid efter stängning om det nu är det som krävs för att få det fixat!
    Stå på dig!

Kramar

Svar på tråden Permanenten är misslyckad, vad ska jag göra?????