• Alexa44

vad ska jag göra?

Hej!

Det här blir nog ett förvirrande inlägg, vilket överensstämmer med mina tankar. Kort sagt: Mitt 2-åriga förhållande tog slut i maj, jag hade en längre tid tyckt att det inte kändes rätt och tillräckligt engagerat. Innan och efter det tog slut har jag tänkt igenom det här jättemycket och pratat och diskuterat med mannen ifråga samt mest med vänner och min familj. Det hela känns "överstökat", jag ångrar ingenting. Nu känner jag verkligen för att "börja om" mitt liv - ny lägenhet, mer fritid etc... men är det jättedumt att börja dejta igen redan nu? Jag längtar verkligen efter det, mitt kärleksliv har varit avslaget så lääänge nu och jag längtar efter att känna mig uppskattad igen. Men jag har svårt att veta om jag är redo att ge mig in i ett nytt förhållande snart och nu undrar jag: måste jag vara tvärsäker på att jag vill ha en ny relation elelr kan jag bara dejta och se vad det leder till? Jag vill inte sända ut fel signaler och såra någon. Jag tror dock att om jag verkligen träffar någon jag märker att det känns rätt med så är har jag nog inget emot att satsa på en ny relation... Kommentarer? Tack!

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • Cheri

Klart du ska "date-a" om du vill det!
    Det är bara du som kan avgöra om du är redo.

Var bara ärlig och säg att du just avslutat ett längre förhållande och att du behöver tid innan något kan bli så serigiöst igen! Ni kan ju vara "bara vänner" eller så...

Ut och lek!!!

• Cecilia J

Klart du ska dejta! Att träffa nya människor är alltid nyttigt och framför allt kul. Tror inte någon, varken tjej eller kille, tänker på förhållande efter några dejter bara.

Lycka till och ha så skoj!

• Jennifer E

Dejta loss tjejen! Det behöver ju inte alltid leda till ngt seriöst eller hur!

You go girl!

• Monn

Dejta hur mycket du vill! Det är jättekul och det är faktiskt det enda jag saknar från singeltiden! Jag frågade till och med min sambo om jag fick gå på dejt med en annan kille som hade frågat ut mig. Han sa ja, men jag kan inte göra det - skulle kännas som om jag var otrogen. Så dejta lite åt mig också! ;)

• mattii

ut och ha kul, blir det nå allvarligare så blir det.
    ha det gott i sommar

• Alexa44

Hej!
    Tack för alla upplyftande och positiva inlägg! Det kändes bra att höra. Måste bara skriva att idag är jag så glad, för jag har fått tag på en lägenhet! En fin 2:a nära jobbet och ganska nära stan som bara är MIN och som jag får inreda som jag vill och nu känns det som att jag verkligen kan börja mitt nya liv!!

• Ettolrach

Vad roligt för dig! När jag skilde mig för 5 år sedan så var en stor tröst i eländet min egen lägenhet som jag köpt vid separationen. Att börja om från scratch
    s a s med nya saker, nya heminredningsdetaljer o s v gjorde det lättare för mig att börja på ny kula och se framåt istället för att sörja det gamla.

Och dejta på du, jag gjorde det och det var så kul. Gör man klart från början att det är förutsättningslöst så har man inte lovat nå't. Det var upplyftande för mitt självförtroende kan jag säga.

Att jag sedan träffade min underbare goe make under dejtandet gjorde ju inte saken bättre!

Lycka till med ditt nya liv!

• Cheri

Jag gissar att *Ettolrach* inte menade:

"Att jag sedan träffade min underbare goe make under dejtandet gjorde ju inte saken bättre!"

utan menade att det var ÄNNU bättre! ;)

Jo det är skitkul att flirta!!! Saknar det men, men...

Svar på tråden vad ska jag göra?