• Malinovski

Hur ta sig till kyrkan?

Hej,

Jag undrar hur ni andra brudar i Uppsalatrakten tar sig till kyrkan? Vi kommer att vigas i Danmarks Kyrka och ha festen i Danmarks Bygdegård så den enda transporten vi behöver är till kyrkan. Det känns ju lite onödigt att betala 1500:- för en limo när vi kommer behöva den c:a 15 min. Jag har hört att man kan hyra en taxilimo istället är det någon som vet om det stämmer eller har någon annan bra idé?
    Tack!

/Malinovksi

• Svar på tråden Hur ta sig till kyrkan?
  • Meddelande borttaget
  • latino

Hjälp!!!
    behöver hyra transport från Frisör till Gamla-uppsalakyrka och Från kyrkan till Botaniska trädgården för foto därifrån vidare till granebergsparken. IMORGON!!!
    Är det någon som kan tipsa vart jag kan vända mig?!?

• Meddelande borttaget
  • Lilla Karin

Har ni ingen egen bil? Vi kommer åka vår egen bil men ber än vän köra.

• Cherkan

Hallå Uppsala brudar! Skriver ett nytt inlägg för jag är i samma knipa! Skall också gifta oss i danmarks kyrka och ha festen i bygdegården - behöver bara en bil mellan fotografen och kyrkan - en taxiresa på max 15 min! Det tänker då inte jag betala 1500 pix för! Hur gick det för dig Malinovksi?

// Cherkan

• Smulan2

Vad har ni för limopriser egentligen? Jag hyrde min limo och betalade 800:-- inklusive tre shotar whiskeys till tärnan och två shotar jägermeister till mig och obegränsat med läsk till mina två småtärnor. Då körde han oss nästan 4 mil. Jag hade han i en timme, men han var ju tvungen att åka tillbaka med. Jag fick ingen speciell rabatt, utan det var priset dom tog (och inte var det något fel på den limon måste jag tillägga)

• nicka

Vi vigdes i Danmarks kyrka 19 juni och hade festen i Kaplansgården bredvid/bakom kyrkan så vi åkte med vår kompis som hade fotat oss i Ulltuna parken (kan f.ö varmt rekomenderas för bröllopsfotografering) till kyrkan.

Är det inte lite onödigt med en limo till kyrkan när ändå ingen kanske kommer att se er ankomst till kyrkan Ni kanske kan åka vanlig taxi om ni inte vill fråga någon om skjuts?

• Smulan2

Det var inte så många som såg mig (värdar etc bara) Men det är känslan att få känna sig lite bortskämt. Min man (då pojkvän) såg i och för sig limon genom en ruta i kyrkan och misstänkte att det var jag som anlände

• Cherkan

Smulan - vilket bolag använde du dig av då? Verkar intressant! Du får gärna mejla mig på: cheriehalvarsson@hotmail.com (tack!)

Vi har väl egentligen inte bestämmt om vi verkligen behöver åka limo TILL kyrkan - men gärna hem på kvällen då alla andra gäster kommer vara kvar.

• Smulan2

Cherkan.
    Jag hyrde min limo utanfor Goteborg, sa jag tror det ar lite langt for dom att aka. Jag ville bara ge dig en prisjamforelse. Hoppas ni hittar nagon med battre pris!! Lycka till

• Cherkan

Åh ok Smulan - då är jag med! Undrade just, jag har ringt till vartenda taxibolag i hela Uppsala och inte fått nåt så bra pris! Ja - Göteborg blir nog LITE VÄL långt! =)

Svar på tråden Hur ta sig till kyrkan?