• Loka

    Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?

    Läste nyss i en tråd om någon som kom ihåg något sen minst ett halvår tillbaks, och undrar därför:

    Hur mycket kommer ni ihåg om varandra och varandras nick här inne???
    Lägger ni både nicket och berättelsen på minnet eller bara det ena eller det andra, eller ingenting?

  • Svar på tråden Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?
  • Ellte

    Jag kommer ihåg storys rätt ofta...och nick otroligt sällan. Jag är helt värdelös på att kolla vem jag pratar/debatterar med... Ibland känner jag igen mina kompisars nick ;)

  • Blå

    Jag kommer bara ihåg vissa. Dels dem som imponerar på mig, dels de som irriterar mig.

    På tal om den förstnämnda kategorin kan jag meddela att miljonbruden är gravid och ska föda den 14 juli, om någon nu minns henne.

  • Tolin

    Jag kommer ihåg en hel massa... Är väldigt dålig på att glömma saker.

  • Tant Pernilla

    Jag har inte varit här så länge, men jag kommer ihåg rätt mycket av det jag läser här inne.

    Och några av nicken kommer man ju ihåg - de som man tycker har bra åsikter, eller de som har ovanliga nick. De som har datum som nick kommer jag aldrig ihåg, dock!

    Det är lite beroendeframkallande, det här med BT...

  • Happy me

    Olika berättelser påverkar beroende av hur allvarliga de är, hur nära en själv ämnet känns och hur knasiga de är.

    Jag kommer ihåg nick för att de är personliga mot just mig eller för många liknande eller olika åsikter.

    Funderar på huruvida jag kan släppa denna sida när jag väl är gift, dvs om två veckor.... :( Det är enda nerköpet, man är på den andra sidan då.

  • Carmencita

    Precis som Blå, jag kommer ihåg vissa. Bla Amelie kommer jag också ihåg. Ellte (ovan) är en av de jag lärt mig känna igen, och EL också. De faller under kategorin av de som hänger här en hel del, eller har gjort minst lika länge som jag själv. Det är väl en tjugo st i a f jag har lite koll på.

    Jag har lättare att komma ihåg de jag har ansikten till, från länkade bilder tex. Sen en del som jag har gemensamma nämnare med, som bostadsort eller yrke.

    Jag fastnar också för de som irriterar mig Och de som har stöttat när jag behövt det, eller är väldigt bra på att peppa andra. Och om det är nån vänlig själ som bemödar sig att svara när jag startat en ny tråd med ett ensamt inlägg... De tycker jag om! (om de är konstruktiva eller snälla förstås )

  • Electric Lady

    Jag kommer i princip inte ihåg någon, men historier kan jag minnas, om de berättas i ett svep. Inte pussla ihop rån lika trådar.

    Jag trivs med att inte minnas nick eftersom det skulle kunna göra att jag behandlade folk orättvist. Nu är jag förutsättningslös mot alla.

    Men jag har haft problem ibland med att folk här tror att jag vet vilka de är.

  • Lenchen

    Jag kommer ihåg vissa namn om de är här inne ofta. Annars kommer jag främst ihåg händelser och så.
    Tex kom jag ihåg en som hade skrivit ett vackert äktenskapslöfte.(jag kom ihåg löftena men inte nicken) Nu kom hon tillbaka och berättade hur det gick. Det var ungefär ett halvt år emellan (blev lite chockad när jag läste det; jag hade trott det var någon månad. Vad tiden går!)
    De som bara skriver ett inlägg av typen "var kan jag hitta texten till den låten" - utan att ha bemödat sig söka på internet först, hjälper jag men lägger inte på minnet.

  • wienerwaltz

    Jag kommer ihåg några som kommer från samma stad som jag.
    Jag kommer också ihåg svart brud, ellte, EL, Johanna lat kock, mm, mm.

    Om det är någon som man har fått hjälp ifrån på något sätt, så har man lättare att komma ihåg, men jag håller med om att datum som nick är helt omöjligt att komma ihåg.

  • Guldfisken

    Jag har haft turen att födas med ett fotografiskt minne och därför kommer jag ihåg väldigt många nick och kan sammankoppla dem med speciella inlägg. Jag håller dock med Tant Pernilla om att datumnicken är svåra att hålla isär.

    De jag framförallt känner igen är de "äldre och visare" , de som brukar vara inblandade i de hetaste diskussionerna (mig själv inkluderad, det sticker jag inte under stol med), de som liksom jag kommer från Gbg och de som brukar svara i trådar angående familjejuridik (oftast juridikstudenter eller verksamma jurister).

Svar på tråden Hur mycket kommer ni ihåg ifrån BT?