• Cats_78

Vigsel i Rådhuset, Sthlm

Usch, just nu känns det inget kul. Vi har bokat vigsel i Rådhuset. Vi tänkte det kunde vara trevligt att få ceremonin lite mer speciell, genom att de anhöriga inte ser oss innan, utan är på plats redan när vi kliver in i rummet (så att man kan göra lite "entre´" när man gjort sig fin och allt). Och att det skulle vara trevligt att skåla efteråt, och ge passa på att ge gästerna lite information om den kommande dagen, innan vi åker vidare. Inget av detta var möjligt, utan vi är sex par som ska gifta oss "på löpande band" vid samma tidpunkt. Och det lät inget kul alls. Hur är det att gifta sig i Rådhuset, snälla nån som har erfarenhet, berätta .. Känns det som om hela grejen bara jäktas igenom??

• Svar på tråden Vigsel i Rådhuset, Sthlm
  • Gift Snoffsan

Jag förstår att det känns trist för dig med löpande band! Har du övervägt att ha ceremonin utanför Stockholm istället. Vi hade vår i Sigtuna och vi fick vår egen halvtimma med sång, dikter, intåg etc etc. Vi hade stor frihet att utforma vår egen vigsel. Mycket personligt och minnesvärt!

• Fia_Lundbom

Hej!
    Vi hade först tänkt att gifta oss i Stockholms stadshus - men efter informationen att man bara har 5 min på sig - så ändrade vi oss också till Sigtuna rådhus.
    Gift-snoffsan: Hade ni någon musik?? Hur gjorde ni ?
    Det finns ingen musikanläggning därinne..!

• Gift Snoffsan

Det var vår toastmadame som ordnade det! Jag vill minnas att hon fick fixa dit en liten musikanläggning. Nu när du säger det så blir jag osäker hur hon bar sig åt men det betyder ju att hon skötte sin uppgift bra *fniss*
    Visst är det fint där!?

• Pontus Å

Stöön!

Detta är anledningen till att jag inte finns med på listan över förättare i Södertälje Gamla Rådhus längre. Istället gör jag och fler förättare med mig personliga ceremonier på de platser brudparen själva valt. Det känns som om de flesta kommuner inte förstått att många brudpar idag vill ha mycket mer än vad som erbjuds.

- Förättarn -

Svar på tråden Vigsel i Rådhuset, Sthlm