• Skärgårdsbröllop

Transport på Styrsö

Är det någon som vet hur man kan transportera sig runt på Styrsö eller om man kan hyra en minibuss eller liknande? Taxin verkar hysterisk dyr och inte ett alternativ.
    Man vill ju inte gärna springa runt hela ön...

• Svar på tråden Transport på Styrsö
  • Trött

Hmmmm, det kan ju vara lite svårt eftersom vanliga bilar ej får vara på ön. När vi är där är det bara taxibilar jag har sett. Funkar det inte med båt som kan lägga till längs vägen?

Lycka till!

• Lill-Gubben

Varför inte nån snygg flakmoppe med kärra eller nåt :)

• Skärgårdsbröllop

Jo vi hade hoppats på flakmoppe men jag vet inte vart vi ska få tag på dem bara. Vi behöver skjuts mellan kyrkan och pensionat Skäret och pensionatet var tyvärr inte behjälpliga med flakmoppe : (

• Lill-Gubben

Ta en dag och sätt ut lappar i affärer på Donsö/Styrsö, Flakmoped hyres. Hör med öborna, de kanske kan ge er tips ... o.s.v.

• Ericsson

En kompis till mig gifte sig på Styrsö för några år sedan. De hyrde häst och vagn åt sig, taxi åt gamla och skröppliga och vi övriga gick. Det är ju inte sååå stor ö, så det gick bra. Beror väl på om du gifter dig på sommaren eller vintern, förstås. Lycka till!

• Skärgårdsbröllop

Njae det har gått sådär. Vi har inte hunnit med att sätta upp meddelande osv så det ser ut att bli en tråkig taxi. Ovanpå detta så är det problem med transport till ön, på lördagar så går inte färjan så himla ofta. Det är perfekt för gästerna som ska ut men inte för oss som ska ut innan. Vi har inte precis lust att pröjsa 5000 sek för båttaxi heller...hmf

Svar på tråden Transport på Styrsö