Ofrivilligt gravid...
Har beställt tid för abortrådgivning nu. Jag tycker ju att kemisk abort verkar bäst (och det har inte gått särskilt länge på graviditeten heller). Finns det några fördelar med skrapning?
Har beställt tid för abortrådgivning nu. Jag tycker ju att kemisk abort verkar bäst (och det har inte gått särskilt länge på graviditeten heller). Finns det några fördelar med skrapning?
tja, fördelen är väl att du får ligga på sjukhus hela tiden, om du känner dig orolig för ingreppet.
själv har varit med om en kemisk abort. Det fungerade bra. Kändes som mycket kraftiga menssmärtor.
se till att ha någon med dig hela dagen, så du känner dig säker, ifall att du skulle börja må jättedåligt.
Kram, M
Lillgrodan,
Jag tror att det beror på hur du förhåller dig till barnet osv.
Jag gjorde abort, men var rätt osäker på det. Gjorde en skrapning- är glad för det. Man sövs och ingreppet är klart när man vaknar. jag upplevde det som bättre eftersom jag mådde dåligt över att behöva göra abort.
Tror att det är olika för alla. Min kompis gjorde kemisk abort och tyckte det var ok. Däremot gillade hon inte att vara på sjukhuset i nästan en hel dag..
Lycka till. Kram