• Miniängeln

Hjälp oss!

Denna vecka är den enda veckan jag och min älskade är lediga samtidigt och det är regn, regn, regn och väderprognoserna framöver ännu mera regn!

Hjälp oss! Vad kan vi göra för kul i detta regniga Stockholm?

Vi hade tänkt att vandra längs Upplandsleden -uteslutet.
    Gå på restaurang -ja men det kan vi inte göra varje dag!
    I helgen åker vi till Helsingfors det ska bli skoj, men vad ska vi hitta på måndag, tisdag, onsdag och torsdag?

Kom med förslag! Snälla!

• Svar på tråden Hjälp oss!
  • Cassandra

Gå på bio eller hyra film. Gå till ett mysigt fik. Laga mat tillsammans om vi inte bruka göra det.

• MsKingston

Var inte rädd för regnet, det kan ju vara hur mysigt som helst.
    Ta på er galonisar och vandra runt Upplandsleden.

När jag var liten var regn det bästa jag visste, brukade springa ut i baddräkt och plaska i alla vattenpölar. Och även nu när jag är "vuxen" kan jag ibland få fnatt och springa ut i regnet och hoppa i pölarna...hahahaaaa hur kul som helst.

• bimbim

Gå på museum!
    Det är en av mina favoriter och det passar ju verkligen i Stockholm där det finns ett par stycken.

Annars tycker jag att det kan vara kul att göra typiska "turistsaker" i sin egen hemstad (om ni nu är från Stockholm). T.ex. gå guidade turer. Det borde ju finnas på slottet och gamla stan tex.

Så finns förstås regnfavoriten biblioteket!!! Gå till bibblan och låna böcker som ni läser för varandra, kanske dikter eller låna en kokbok och laga mat tillsammans. Eller lär er allt om ett nytt land som ni vill resa till.

Som du märker är jag lite av "kulturnörd" så om det inte alls är ert intresse så hoppas jag att någon annan kommer med roliga idéer.

• aco

Och är man inte "kulturnörd" kan man ju ga till klätterhallen! Ta en kurs om ni är nybörjare och testa nagor nytt! Det är riktigt, riktigt kul!!! Och en enorm kick att komma hela vägen upp!!!

• Mrs Eire

Ät brunch på M/S Stockholm. Jättetrevligt, en tur ut i skärgården med en gammal båt. Kolla på Internet om info

• Jennifer E

Gå och bowla om ni inte brukar göra det! Det kan man ju inte fylla hela veckan med men det är alltid något. Eller testa någon annan sport, tennis, badminton, squash, gå till en driving range etc.

Tur ut i skärgården var bra! Åk ut och ät lunch eller middag på någon mysig skärgårdsrestaurang!

Hoppas ni kommer på ngt bra!

• Miniängeln

Åh tack så mycket alla ni söta BT:are!

Nu har vi en hel del förslag å bita i.

Svar på tråden Hjälp oss!