lokaler att hyra närheten av Falun
Jag undrar om det är någon, som har något tips på festlokal i närheten av Falun ?
Jag undrar om det är någon, som har något tips på festlokal i närheten av Falun ?
TIPS PÅ BRA BRÖLLOPS LOKAL I FALUNS NÄRHET.???
Gör ett nytt försök om någon har tips, på
bra bröllopslokal för ca 50 - 60 personer.
Urustad med porslin och diskmaskin. Helst
inte allt för dyr att hyra
Vi ska ha våran fest i Stångtjärnsstugan.
Kostar 3.400:- för två dagar. Vi har tillgång till stugan från 12.00 på fredagen och lämnar den städad kl 12.00 på söndagen.
Finns porslin/glas mm för ca 80 personer. Perfekt för runt 60 pers.
Det beror på när du ska gifta dig men under sommartid tycker jag att Främby Udde är svårslaget. Vi hade vår fest där och hela stället är helt underbart! Vi betalade 2000 kr för ett dygn och det finns porslin och diskmaskin. Vi åt bara inne och hade dans och band ute.
Andra förslag:
Bergsgårdens bystuga.
Pilbo bystuga.
Stabergs trädgårdscafé.
VIP-stugan i hoppbackarna.
Jag har vänner som varnade för Stångtjärnsstugan då de gifte sig i början av juni- hur mycket mygg och knott som helst. Men har man tänkt att vara inomhus funkar det ju.
Lycka till!
Jag letar också lokal i Falun eller i Dalarna. Vi kommer att vara ca 90-100 personer.
Kicki
Vi har bokat främby udde till nästa sommar.
Hur var det med porslin? Vi har tänkt vara runt 55 personer får vi plats i bara ett av rummen?
Linda
Hejsan!
jag undrar om det är någon som
hyrt Korsnäs Folkets hus,på vassbo
eller pilbo bystuga? hur det verkade där
finns det diskmaskin och porslin för 50 personer?
Vi hade vår fest i Österå bystuga. Hade huset från to em till sön em för 1200kr!!!
Vi var 50 personer, men det finns plats säkert för ca 20-30 till. Porslin, diskmaskin fanns. Gott om utrymmen och vilken utsikt- Varpan 50m från huset! Vi var helnöjda!
Stabergs trädgårdscafé!!! Min syster hade både bröllop och fest där förra hösten. Jättefint. De gifte sig borgeligt och vi gjorde i ordning logen med björkris och lövverk. Det blev oerhört fint. Under fotograferingen utanför var det några som tog undan bänkar och sen jvar dansen på samma plats som vigseln.
Det beror på vad det menas med nära Falun?! Vi hade fest på björkans Pensionat i Enviken. De var underbart hjälpsamma och inte speciellt dyra.. De kunde fixa det mesta. Annars finns ju Främby Udde om man vill ordna med allt själva.
Jag håller också på att leta lokal i närheten av Falun. Svårare att leta när man befinner sig i en annan stad numera. Vet ni var man ringer om man är intresserad av att hyra Bergalid? Eller om det finns några lite flottare ställen som inte är fullt så dyra som Ulfshyttan och Haganäs? HJÄLP! Börjar bli stressad...
Röstar för Österå bystuga, som någon annan redan gjort och sen ett slag för både Karlborns pensionat och Björkans Pensionat!
Har jobbat i köket i Österå Bystuga, på ett bröllop, och det fungerade utmärkt! Det var ca 50 gäster tror jag. Kan ställa upp igen... , tyckte det var helkul! (min man är dessutom kock) Vaddå reklam???
M.
Vi kommer att ha vår bröllopsfest i grycksbo bystuga, det finns plats för 150 personer och porslin till ca 100. Att hyra kostar 1000 kr per dygn för icke medlemmar, samt 500 för medlemmar, detta i grycksbo bygdegårdsförening. Bystugan består av ett stort rum med scen, samt några mindre rum där man tex kan ha barnbord och "avkopplingsrum" för brudparet. Bord och stolar finns på plats, samt stor garderob.
Hej! Jag undrar om någon har varit på ett bröllop där man ätit på ett ställe och sedan fraktat gästerna till en annan festlokal? Vill slippa mat och disk, men vill ha en riktig fest med egen bar...
Hej!
Jag vill ha ett väldigt rustikt, bonde-inspirerat bröllop. Letar efter en lada eller liknande i närheten av Falun där man kan ha ca 80 gäster kanske... Är det någon som vet?
Hej!
Jag vill ha ett väldigt rustikt, bonde-inspirerat bröllop. Letar efter en lada eller liknande i närheten av Falun där man kan ha ca 80 gäster kanske... Är det någon som vet?
Denna tråd är sen 2004 och de flesta som skrivit tidigare är ju inte kvar.
Jag är inte så hemma runt Falun. Men Tyllsnäs Udde utanför Borlänge har en fin festlada, samt bra kök (oavsett om man vill laga maten själv eller om man bara ska hålla saker varma, värma på osv...)
Där finns det också bra möjligheter för gästerna att sova kvar om dom vill.
Både vandrarhem, stuguthyrning och camping finns :)
Tack för svar!
Jag vet att tråden är gammal - men jag fick ju svar! :)
Det var fina förslag ni hade! Praktiskt men kanske lite tråkigt med campingen precis utanför, men annars jätte fin lokal! Ni har förstått känslan. :) vi har funderar på Staberg, men det är eventuellt lite för dyrt. Vi har inte gjort upp budget än, ute i god tid med detta. :) fler förslag är välkomna!
Det är väl egentligen inte i närheten av Falun men ändå inte långt bort, Forsnäsgården i Stora Skedvi, Stor lada där det lätt går in 80 pers, tror den är godkänd för ca 200. Finns ett litet b&b alldeles bredvid om man vill ha det. Väldigt mysigt =)