• Sara_

Jag har en böld/knuta en bit in i underlivet. Vad är det ? HJÄLP!

När jag kände efter i slidan idag. Så kände jag en knuta eller en böld.

Den var inte stor men inte lite iheller. Och så var den ganska mjuk. Den sitter på vänstra sidan en bit upp, ungefär lika långt upp som ett långfinger når.

Det gjorde inte ont när man stötte till den.

Vad kan detta vara?
    Kan det var något allvarligt?
    Eller kan det bero på att jag har mens?

Oroliga Sara

• Svar på tråden Jag har en böld/knuta en bit in i underlivet. Vad är det ? HJÄLP!
  • Jennifer E

Jag tycker helt klart att det låter som om det är livmodertappen. I så fall är ju allt i sin ordning. Om du är riktigt orolig eller om den mot förmodan skulle börja göra ont så tycker jag att du ska ringa eller gå till gynekologen!

Antar att du aldrig känt den förut? Om du har pojkvän så fråga om han känt den!

Hoppas din oro stillades lite nu!

• aco

Ga till gynekologen med en gang!!

Dumt att chansa att det inte är nagot farligt, och när du fatt bekräftelse pa att den faktiskt "hör hemma där" behöver du inte vara orolig längre!

• Mizza

Jag hade en noja en gång och trodde att jag kände en tumör i livmodern... Barnmorskan sa att jag inte skulle kunna känna den utifrån på något sätt. Man brukar ju inte ha tumörer i slidan, så det är nog inget att oroa sig för. Men kolla upp det så att du är lugn.

Svar på tråden Jag har en böld/knuta en bit in i underlivet. Vad är det ? HJÄLP!