Tempur-kudde
Hej,
Jag har så fruktansvärt ont i nacken sedan minst ett år tillbaka, nu funderar jag på att köpa en temour-kudde, är de bra? Vilken skall man ha? Den som är skuren som en våg är den bra?
MVH
Hej,
Jag har så fruktansvärt ont i nacken sedan minst ett år tillbaka, nu funderar jag på att köpa en temour-kudde, är de bra? Vilken skall man ha? Den som är skuren som en våg är den bra?
MVH
Ja! Tempur-kuddarna (och madrasserna) är helt suveräna. Har blivit av med både ryggproblem och musarm sedan vi skaffade dem. Otroligt sköna och värda varenda krona.
Se dock till att prova kudden i affären, det finns flera storlekar. Jag provade medium först men det blev för hög "kant", small är nog lagom för de flesta.
E
Har nack-/rygg problem. Fick låna kudden av min sjukgymnast för att prov sova på, det var riktigt hemskt. Jag fick mer ont, huvudvärk mm.
Hon sa det sjukgymnasten, att för vissa funkar det kanon, och för andra inte alls!
Svärmor har en tempur-kudde, fungerar kanon för henne.
Ett tips är kanske att få testa en innan du köper!
Jag kan inte leva utan min tempur-kudde. Jag har aldrig sovit såhär bra. En natt utan den och det känns i ryggen direkt! I vissa affärer kan man låna hem och prova innan man köper!
Jag köpte en hälsokudde på Hemtex och har inte lika ont i nacken längre. Den går bara upp lite vid nacken och är mjuk och gossig att sova på. Min man ska gå och köpa en egen nu när han provat min.
Kan inte vara utan min tempur kudde, har den alltid med mid när jag sover borta! Blev rekomenderad av min naprapat att köpa den och numera vaknar jag utan nackvärk om mornarna - helt ljuvligt, värd varenda krona. Blev dessutom tvungen att köpa en till min m2b eftersom han blev lite "avis" på min goda nattsömn
Sjælv kan jag inte leva utan min tempur-kudde, har i o f fortf huvudværk mm, men den ær kanonskøn!!
jag lånade min mammas en natt men blev inte särskilt imponerad. Kanske skulle jag ha en större (visste inte att de fanns i olika storlekar).
Rekommenderar dig att prova först. De är ju så dyra.
Har med mig min tempurkudde så fort jag reser bort. Även m2b och barnen har fått varsin och vi är såååååå nöjda!! För mig tog det ett par nätter innan jag vande mig vid att bara ha en relativt "platt" kudde eftersom jag envisats med att sova med måååååånga kuddar under flera år Vaknar pigg o utvilad varje morgon och har mkt mindre besvär med nacken jämfört med tidigare.
Fast det kan vara bra att veta varför man har ont i nacken. Min mor hade en tempurkudde och hade ändå fortfarande ont i nacken. Hon gick till en sjukgymnast som förklarade att för hennes del var en tempurkudde inte bra. Det var bättre att ha dunkuddar som man kunde "fluffa rätt". Så det är inte alltid samma för alla. Fast å andra sidan är det ju svårt att veta utan att testa.
Sambon har en sådan, den får honom att snarka mindre. Märks direkt när vi är ute och reser, så nu skall vi köpa en resekudde så jag slipper höra snarket så fort vi är någon annanstans än hemma.
Hej
Jag har en SISSEL kudde som är typ som en tempur men lite billigare tror jag, och jag kan inte sova utan den. Den är helt underbar! Men akta dig för att köpa nåt riktigt billigt, du kommer säkert behöva köpa en "märkeskudde" sen iallafall. Det är ialla fall min erfarenhet. Så kolla runt lite, det finns andra märken än tempur som är bra oxå!
Lycka till!
StinasS: Är väl helt självklart att man först o främst tar reda på varför man har besvär (vare sig det är nacken el. ngn annan stans), var för övrigt min naprapat som tipsade mig om tempurkudden.
Vet att många backar med tanke på priset men utslaget per natt man använder kudden så.....
Men om den inte passar dig så blir det ju inte så många nätter....
Så då blir det mycket dyrt per natt ;)
Cheri: Helt klart, samma risk som du tar när du går på bio - filmen kan vara usel, köper en cd du är lite osäker på - visst det är lite mer pengar det handlar om men samtidigt så har jag uppfattningen om att en del har lite svårt att kosta på sig "nyttiga" saker medans man gärna håvar ut x antal hundringar på en utekväll,smink m.m
Pa´sHeffaklumpan
Fast för alla är det inte självklart. Det var det t.ex. inte för min mamma. Hon trodde det var en självklarhet att kudden skulle vara bra för henne när hon hade ont i nacken. Så hon sov på den ganska länge och det var inte förrän hon kom till sjukgymnasten som de råkade prata om kudden och hon fick veta att för hennes del var den till och med försämrande för hennes nacke.
Så det vara bara en liten brasklapp.