• Happy me

    Upptäckt med BT på jobbet - fniss! OT

    I dag var jag på kurs där vi lärde oss ett nytt dataprogram. Alla hade var sin dator, lärarna hade en som de kunde lägga ut sin bild till alla andras datorer så det vi andra höll på med blev "fruset" under tiden. Jag hade en hel del förkunskaper och var snabbt klar med alla övningar. Jag erkänner - var väl inte så jättesmart men jag gick ju in här på vårt kära BT förstås och följde lite trådar här och var... Så det snappade ju lärarna upp. En av de manliga lärarna gick fram till sin dator och började lägga in "sin" bild i bara min dator. Det tog säkert en halv minut innan jag fattade... Åh, det var pinsamt! Han skrattade dock gott och egentligen tror jag inte de brydde sig att jag surfade men ändå...

    Har ni "upptäckts" eller varit på väg att upptäckas surfa så? :)

  • Svar på tråden Upptäckt med BT på jobbet - fniss! OT
  • Lill Anna

    Oh ja.. Har blivit ertappad på BT (+ andra sajter) flera gånger. Mest på arbetsförmedlningens kurser. Jag är utbildad inom data, kan mycket mer än lärarna, endå var jag tvungen, enligt arbetsförmedlningen, att gå en grundkurs i Windows, och detta inte bara en gång.. Tre gånger har jag gått den där kursen. Då har jag passat på att surfa lite på nätet, gärna på BT.. Lärarna har kommit på mig, och alla blivit positivt överraskad och sagt "nämen, ska du gifta dig, va kul!!"..

  • Forsfors

    Lill Anna

    vad dåligt av arbetsförmedlingen att tvinga dig att gå samm kurs flera gånger i någonting som du redan kunde innan första kursen...antar att du är bäst i klassen nu då...

  • brudimaj

    då jag va arbetsläös för ca 2 år sedan frågade jag ett antal ggr om jag inte kunde få gå och lära mej data, kunde då absolut ingenting- men icke sa nicke!!

  • aco

    LillAnna;

    Minns att det var en diskussion om arbetsförmedlingen här för ett tag sedan. Din story hade platsat där!!

    Men det är ju straaaaaaaaaaaalande att du har fatt sa mycket fin utbildning nu!!!

Svar på tråden Upptäckt med BT på jobbet - fniss! OT