• Strömbäcksbrud

Tips om transporter från kyrkan I Umeå, tack!

Har ingen aning om hur vi ska tranporteras från kyrkan efter bröllopet. Efteråt ska vi till min blivande mans farmor och farfar som har en ENORM trädgård med massor av blommor. Denna trädgårt ligger säkert en mil från kyrkan, typiskt, jag som hade drömt och häst och vagn.... Har någon några förslag??? Kanske några bra siter att kolla in???

• Svar på tråden Tips om transporter från kyrkan I Umeå, tack!
  • hipsterlillamy

Hej på dig!
    Kul med en till umebrud!!
    Umeå Taxi har ju en limousine som man kan hyra med chaufför.
    1000:- tar hon. Då hämtar hon vid fotografering, väntar vi kyrkan och sedan kör hon till festen. Hon sa även att hon brukar köra en sväng innan festen.

Jag tycker det var ett bra pris!!

• rödan

Hej!

Vi åkte i en väldigt elegant veteranbil årsmodell -38. Ägaren heter Per Jonsson och bor på Teg i Umeå. Han har 090 - 12 52 19. Kanske kan vara något?

• Strömbäcksbrud

Rödan! Vad kostade det?

• rödan

Har för mig att det kostade 1500 och då hämtade han oss hemma, körde oss till kyrkan ute på Strömbäck, väntade där , körde oss till Stöcke bygdegård där vi hade festen och sedan hem igen. Och bilen var sååå snygg och det var så häftigt att åka i den!

• Mozart

Gösta som har Göstas loge har en veteranbil som vi ska åka med. Det kostar 600:-,(har jag för mig). Men vi ska ha festen hos honom också, vet inte hur han gör annars, om det går att hyra bilen ändå. Men det kan ju vara värt ett försök.

• Stöcke

Rekommenderar Lapcab Limousiner
    Kolla deras hemsida för priser!

• hipsterlillamy

Stöcke:
    Va e deras hemsida??
    Men jag har åkt ena bilen i jobbet en gång och passade då på att fråga vad det skulle kosta.
    Det var inte alls så dyrt!!!
    1000:- tror jag och då fick man åka mkt.

• Stöcke

Deras hemsida är: www.lapcab.se
    Priset på 1000 kr stämmer. Dessutom har de med champagneglas i bilen.
    Kan ju vara gott att svalka sig med något efter vigseln.

• Hemulen

I Nordmaling finns det en man som har en väldigt fin veteran/äldre bil, tyvärr vet jag inte vad han har för nummer, men han heter Martin, kanske nån annan som kan hjälpa till med mer upplysningar. Men han brukar iaf köra brudpar och vid andra högtidliga tillfällen

Svar på tråden Tips om transporter från kyrkan I Umeå, tack!