• Bride2B..

Present till mamma på hennes 40 års fest..? OT

Hej!!

Jag ligger i ett stort dilemma som många andra. Min mamma fyller 40 år nu på lördag och jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa till henne i present. Tänkte kolla med er BT:are om ni har några förslag. Eftersom jag precis köpt min brudklänning och min pojkväns kläder så är jag ganska tömd på pengar så det skulle vara bra om nån hade något billigt förslag för typ 300 eller så..

Kan du hjälpa mig??

• Svar på tråden Present till mamma på hennes 40 års fest..? OT
  • MnM

Det beror ju lite på var ni bor och vad hon gillar men lite tips som jag köpt.

- Bjud ut henne på resturang
    - Presentkort på tex. Ticnet där hon senare kan köpa tex. teaterbiljetter
    - Spa, brukar ju kunna vara ganska dyrt mend det kan vara värt att kolla upp. På tex. centralbadet i Stockholm finns paket för under 300
    - Prenumeration på någon tidning hon kan tänkas gilla
    - En snygg "exklusiv" bok inågot ämne hon gillar

Eller något helt annat.

• Bride2B..

Vi bor i Göteborg..

-Hon läser inte böcker/tidningar (vi är från libanon och läser därför inte svenska böcker fastän hon kan svenska. Inget illa menat)
    -Jag tänkte på restaurang och det skulle nog fungera men då skulle jag följa med och då skulle det kosta mer än 500 kr (en FIN restaurang måste det vara) :)
    -Teater går hon inte på.
    -Spa skulle vara något men det är ju svindyrt som jag sett. Tänkte på Gildaskolan, helkroppsmassage. Det är ju billigt och bra och jag vet att hon skulle njuta. Undra bara hur lång väntetid de har!! Ska ringa imorgon och kolla, men jag vill fortfarande ha mer förslag..

ALLT är uppskattat fastän det kanske inte går att använda!

• krammia

Varför inte göra något personligt? Sätt dig ner och skriv ett bra eller en dikt till henne. Skriv hur mycket hon betyder för dig och hur hon gjort dig till den du är... alltså dina käsnlor för henne. Sen ramar du in det i en vacker ram och har du ett fint kort på er så rama in det med. Eller om du kan rita / kan scanna in kort på er så kan det vara fint att ha det som bakgrund på brevet/dikten. Visst du har ont om tid med ta en timme eller två till detta så lovar jag dig att du inte kommer ångra dig senare!

Ett annat försla är att se vad dina syskon köpt (om du har några) Kanske kan ni gå ihop till något fantastiskt!?

Annars finns det en jättefin bok som jag gav till min mamma i morsdags present. Den heter min mamma eller något sådant. Är massa bilder på djur och så en kort text under typ tack för att du visade mig stjärnorna och så är det tex två björnar som tittar på stjärnorna! Jättesöt! Kostar 99 kr i bokaffären!

Mitt sista tips för idag är att bjuda henne på middag hos dig. Bara du och hon. En kväll med massa mys. Ta fram gamla fotoalbum, laga favoritmaten, lyssna på musik från din barndom och njut av tiden!

Lycka till !

// Mia

• Bride2B..

Tack för dina fina tips.. jag skulle göra det om min mamma skulle uppskattat sånt.. jag tror hon är nog mer en prylmänniska än den känsliga typen med dikter m.m
    Jag bor hos henne så middag hos MIG är uteslutet.. och dessutom är hon alltid hemma så jag hinner inte laga maten och göra det som en överraskning..
    Men ett supertack ska du ha ändå... det var jätte gulligt av dig att ens ta tid och skriva och komma på allt detta fina!!

Kraaam

• Bride2B..

Det blev middag..... ska ut med henne nästa vecka eller så... Tack för hjälpen!

Svar på tråden Present till mamma på hennes 40 års fest..? OT