• Henax

Nalle Puh-citat efterlyses!

Min snart 5 åriga guddotter fullkomligen älskar Nalle Puh! ( jag är ett rätt så stort fan själv! )

Hon fyller år nu i oktober och jag tänkte då göra en "egen" Nalle Puh-bok till henne i present! Och komplettera med passande filt, kudde, sänglampa och nattlinne!
    MEN jag saknar lite sätta-i-gång-inspiration varför jag nu behöver er hjälp!!!

Mycket tack på förhand!
    /Henax

• Svar på tråden Nalle Puh-citat efterlyses!
  • Henax

Åhh, helt suveräna länkar! TACK, Jolin!!!
    Jag borde naturligtvis kommit på att söka på google MEN... tankarna gick först och främst till allvetarna på BT!

/Henax *niger och tackar*

• Ave Maria

Mitt favoritcitat från Nalle Phu:

"Man kan inte vara nere när man har en ballong"

:D

• loppran

Tar några favoriter, med reservation för att jag kanske inte riktigt kommer ihåg dem exakt. Kanske säkrast att dubbelkolla...

* Ibland får man se att en idé som verkar riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra tittar på den.

* Den bästa platsen att gräva en Mycket Djup Grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig. Bara någon meter längre fram ungefär.

* Om du vill göra en sång lite mer gnolig kan du lägga till lite Tiddelipom.

• Henax

Ave Maria! Just DET citatet är det klart bästa enligt mig också!

loppran! Har aldrig hört den om fånga Heffaklumpen! Men det låter onekligen smart!
    Och det där med att ens idéer oftast verkar mycket smartare inuti huvudet stämmer ju bara alltför bra!

Tiddelipom på er och tack!
    /Henax

• skratt-maja

En liten fråga till loppran , var kommer nedanstående citat från, vilken puh bok menar jag för jag känner inte ifen det på direkten.
    Ibland får man se att en idé som verkar riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra tittar på den.

• Miiiaaa

Jag är inte ett så stort fan av Nalle Puh, men köpte en kylskåpsmagnet en gång med ett guldcitat, upptäckte mycket senare att det var Nalle Puh som "författat" detta!

"Det är klokt att veta vad man letar efter innan man börjar leta"

Köpe den som halvbitter singel tror jag!

• loppran

skratt-maja

Å, jag önskar att jag kunde svara säkert! Men jag vet inte riktigt. Ganske säkert är väl att det är i någon av Brita av Geijerstams översättningar jag hittat frasen, men om det är Nalle Puh eller Nalle Puhs hörna vet jag inte.

Får väl läsa igen och bli klokare!

• skratt-maja

Tack i alla fall loppan, då kan jag ju leta själv.. tyckte detta citat var kanon nämligen.. stämmer så bra överesn med mig och mitt jobb...

• Alpha Hona

Jag tor att det finns en bok med bara citat från nalle puh. Jag tror till och med att jag har den hemma. Ska kolla i kväll.
    Återkommer!

• Alpha Hona

Glömde att kolla efter boken. Om det inte är försent gör jag ett nytt försök i kväll.

• Ellte

Jag har också ett nallecitat på en magnet på kylskåpet :D "How long does getting thin take?" ;)

• skratt-maja

Alpha Hona
    Absolut inte försent aom du kollar ikväll, låter spännande med den boken.. tala gärna om vad den heter också.. en bra önskning för framtiden tror jag att den kan vara

• Alpha Hona

Glömde i dag igen!
    Ska skriva en stor kom i håg till i kväll.

• Pupa

Jag har en underbar bok som heter Nalle Puhs lilla instruktionsbok....innehåller bara en massa söta citat och bilder....i litet format....

En av mina favorit klokord därifrån är den här
    "Du kan inte alltid stanna i ditt eget hörn av Skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland"

eller den här " Se dig alltid noga för. Annars kan du kliva på en del av skogen som av misstag kommit bort"

"när du tittar på båda dina tassar, behöver du bara besluta dig för vilken som är den högra -sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra"

Ja egentligen är de helt underbara allihopa, så om ni gillar nalle puh så rekomenderar jag Nalle Puhs lilla instruktionsbok. Utgiven av Brain Books.

Länge leve Nalle Puh och hans vänner!

• Louise Langlet

Min absoluta favorit är:

"Se dig alltid noga för. Annars kan du kliva på en del av skogen som av misstag kommit bort." :)

• anneri

"En sugande känsla i maggropen är ingenting att bekymra sig över,det betyder bara att man är hungrig"

"En smula hänsyn och en smula omtanke är det enda som behövs.Var snäll och omtänksam!"

:)

• Alpha Hona

Hittade boken. Det var samma bok som ovanstående skrev " Nalle Puhs lilla instruktionsbok" Väl värd att köpa för er som gillar hans citat. Litet pocket format.

Svar på tråden Nalle Puh-citat efterlyses!