• Charlottisen

Decleor-rengöring vs Dermalogica/Exuviance

Nu är jag återigen på jakt efter en bra ansiktsrengöring för oren blandhy. Rengöringar för fet hy är för uttorkande för mig men för normal/blandhy brukar funka.

Är det någon som testat Decleors gel démaquillant? Är bla intresserad av att veta hur pass uttorkande den är.

Tidigare har jag provat Dermalogicas special cleansing gel och Exuviance antibacterial facial cleanser. Har fastnat för vissa produkter från märkena men just rengöringarna tycker jag inte är så speciella.. Någon som har testat både Decleor och något av dessa märken och kan göra en jämförelse?

Också tacksam för synpunkter på Decleors ansiktsvatten.

• Svar på tråden Decleor-rengöring vs Dermalogica/Exuviance
  • Camilla77

Hej!!!

Har inte testat just dem produkterna. Men har provat både decleor och exuviance. jag tycker att exuviance är oslagbara. Har för känslig hy och huden har blivit jättefin med mindre finnar. Jag har bara testat i 4 veckor!!!!

• EmArKa

Jag har använt Gel Demaquillant tillsammans med deras otroligt härliga nattcréme Aromasence Baume Essentiel i flera år nu!
    Och de produkterna är helt otroliga!

Finns inget som har fungerat så bra för mig och jag har superjobbig hy. Får lätt småfinnar, och tilltäppta porer, samtidigt som jag kan vara torr. Nattcrémen är läkande och mjuk, och tvätten är lagom stark. Torkar inte ut, men det lämnas inte kvar någon fet hinna heller. Cremen kan uppfattas som ganska fet och jobbig i början, men ta inte på för mycket av den! Dessutom sjunker den in snabbt.

Rekomenderas!!

• Mysfraggeln

hej Camilla var kan man köpa detta exuviance?
    EmArKa var kan jag hitta detta Gel Demaquillant?
    Dessa produkter låter som nåt för mig

• EmArKa

Gel Demaquillant kan du hitta där de säljer Decleor, t.ex NK eller Åhlens City, eller hudvårdssalonger som är specialicerade på Decleor.

Lycka till!

/ emelie

• Charlottisen

Exuviance finns på salonger eller hudoteket.se. Både Exuviance och Decleor kan köpas billigare på essentialdayspa.com, fast jag har märkt att Decleor inte skiljer så jättemycket i pris i utlandet jämfört med Sverige (men visst kan man spara en del om man köper fler produkter).

• Solskinet

Vilka bra tips! Vad hette rengöringen från exuviance och vad använde du för hudkräm?

Svar på tråden Decleor-rengöring vs Dermalogica/Exuviance