• Bröllopstokiig

Förslag på bra "pranks"

Är det någon som har bra förslag på pranks, dvs. skämt och lurerier? Ex. att han tas för snatteri av väktare efter att vi har planterat något på honom. Det skall vara skämt som känns verkliga.

Jag är inte ute efter att göra bort brudgummen à la sjunga, samla in pengar etc.

• Svar på tråden Förslag på bra "pranks"
  • Bröllopstokiig

Du tror inte han blir bortgjord om han blir tagen för snatteri...? Skämt åsido, jag har inga förslag på skämt (jag är ingen direkt "fan" av att göra bort mig eller andra), men det ska bli kul att se om någon annan har nåt bra tips... ;o)

• Bröllopstokiig

Självklart skall han bli bortgjord =)
    Men det skall inte framgå att det är uppgjort förrens efteråt...

• Bröllopstokiig

Vad tycks om riktig gatukidnappning?!

En skåpbil kör upp längs trottoaren när han är ute och går och 4 maskerade män springer ut och binder honom och släpar in honom därbak.

Kanske lite Hollywood-aktigt men det enda jag kunde komma på, just nu.

Monica

• Bröllopstokiig

Varför inte börja dagen med ett telefonsamtal d.v.s. en "busringning" som man kan hitta i olika tidningar på samma sidor där de finns loggor och ringsignaler till mobiler att hämta. JAg gjorde det till min lillasyster (men det var mannen som svarade, så det vart dubbelt så skoj!)
    Samtalet kom då från nå'n XXX-tidning där de tackade för de insända bilderna o.s.v.
    Det var döskoj!

Andra idéer har jag inte för tillfället, ska fundera lite och återkommer sen.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack för alla förslag, skall fundera på busringnigen.

Men det jag egentligen vill ha är skämt efter det att han har blivit "kidnappad".

• Bröllopstokiig

Det där med att bli tagen för snatteri är jätteobehagligt! Jag var med om att en väska som jag hade köpt 6 månader tidigare reagerade på ett stöldlarm i en annan affär (dvs 6 månader efter mitt inköp = inget kvitto). Det var högst pinsamt när alla stirrade på mig som jag var en tjuv och jag fick tömma ur väskan för att visa att jag inget stulit.

Det är en pinsamhet jag inte skulle rekommendera faktiskt. Butiksföreståndaren förstod mitt dilemma och sa med höjd röst "larmet gav falsklarm, denna kund är alltså ingen snattare". Det var också pinsamt men det kändes bra att få *lite* upprättelse.

Så mitt råd är att var försiktig med vad ni gör för "pranks". Vissa är faktiskt inte så trevliga och då måste ni vara 150% säker på att er kompis kan handskas med en sån pinsamhet. Att bli anklagad för stöld är allvarligt och något jag aldrig skulle göra mot mina vänner.

Petra

• Bröllopstokiig

Luugnt Petra.

Jag känner min bästa vän väl och även jag har etiska gränser =)

• Bröllopstokiig

Vi tog bruden o brudgummen nar de var ute pa en golfrunda med hennes foraldrar. De och banvarden var involverade och holl bruden pa banan fast hon holl pa att ge upp ("asch, du behover inte rakna det slaget, kom igen nu" Pa hal atta (green dold fran utslag) sprang vi fram och hallde ut tva hinkar rangebollar pa greenen. Sedan gomde vi oss bakom nagra buskar, det var jattekul att se reaktionerna. "Glomde forra paret sina bollar?" "Nej, men vad fan?" "Ar det svamp pa green?". Sedan dunkade vi pa Highway to Hell i bergsprangaren, de stod och kliade sig i huvudet. Det blev valdigt lyckat! Jag hade sedan tre manader tillbaka sagt att mina foraldrar skulle komma den helgen. Pa fredagen ringde jag och namnde att jag skulle hamta dem. Sa det var den sista helgen hon hade forvantat sig att bli kidnappad. KUL!

En annan kidnappning gick ut pa att en granne till bruden ringde pa dorren hysteriskt kl 9 pa morgonen. Brudgummen stod och borstade tanderna, sa hon var tvungen att oppna. "Det har varit inbrott i garaget" sa grannen. Bruden som ar en jatteduktig golferska med dyra klubbor tankte direkt "Jaklar, jag visste att jag inte skulle lamna klubborna i bilen". Sa hon slangde pa sig brillor, jympabyxor och en sliten sweatshirt (som en tjej lagt fram innan) och hangde med ned i garaget. Dar inne i morkret stod naturligtvis vi. Hon trodde att tjuven var kvar, dramde igen luckan och sprang darifran. Chockstart pa morgonen, jattekul!!!!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

På min möhippa blev jag stoppad av polisen när jag skulle åka och hämta min man på jobbet. Jag fick visa körkortet och blev ombedd att kliva ur bilen. Fram ur buskarna hoppade då mina utklädda kompisar. Himla kul!!

Svar på tråden Förslag på bra "pranks"