• ninfea

vad är 6...?(långt)

Tack ni som svarat på mitt inlägg om nätotrohet.Vad jag grubblar mest över just nu
    är vad sex egentligen handlar om,vad det kan vara,vad är det för er?
    Jag har haft väldigt dåliga erf. av sex förut
    och aldrig njutit av det,blivit utnyttjad etc
    Min man förändrade allt,han skapade tillit
    brydde sig,lärde mig njuta...Därför kanske jag är lite speciell,för jag förknippar lust& njutning bara med honom.Jag har kommit att tro att sex mellan oss är ngt som kommer av kärlek,något mer än bara fysisk njutning..Men nu när jag vet att han chattat med andra&jämt tittat på bilder av andra när han varit ensam(trots att vi har väldigt heta bilder av mig på datorn )vet jag inte vad jag ska tro.. han blir tänd och då tänker han på andra tjejer...Tror att jag kanske har haft lite för höga föreställningar om vad sex är,kanske är bättre att se det som ett fysiskt behov,ungefär som att äta el klia sig...?
    Är 6 bara 6 eller kan det vara ngt ¨högre¨
    när man älskar varann?
    Förvirrat,jag vet,så blir det när man sitter&grubblar en hel natt.. /desillusionerad tjej

• Svar på tråden vad är 6...?(långt)
  • EmmaPemma

Jag anser att s*x kan vara mer än ett fysiskt behov. Så att jämföra det med mat, vatten och sömn tycker jag nog inte riktigt går. S*x är ju inget man behöver för att överleva (vilket mat och vatten däremot är).
    Men självklart är s*x även en drift - för att vi skall vilja föröka oss.

Det kan väl vara både och antar jag... .
    Låter nog lite snurrigt...

• Divan

Hmmm nu blev jag ställd. För mig är sex något som....... ja du, hur ska man säga detta då. Det bara är. När inte jag och min man har haft det på ett tag så kan jag bli lätt irreterad. När man älskar varann så finns det en sorts spänning i luften som gör att man tänder på varann. Attrahera varann heter det väl.

Men jag kan av erfarenhet berätta hur det är att attrahera en kille som jag inte har varit ihop med. Och det va när jag var yngre. Vi va tillsammans en kort tid. Men sen efter så hade vi liksom en tyst överenskommelse att så länge ingen av oss hade någon annan så va KK med varann. Och vi kunde inte träffas ensamma utan att känna den spänningen i luften. Men jag kände mig aldrig utnyttjad eller så för att vi visste båda att det var ömsesidigt. Hade kompisar som tyckte jag va bäng men själv tyckte jag att om man hade lusten så varför inte.

Men det din man gör, är inget ovanligt. Många killar tittar ju på p-film. Och även tjejer. Vissa behöver väl det som en kick kanske. Det är kanske inte tjejerna i sig han tittar på utan just vad dom gör. Om dom tar sig mellan benen eller smeker sig själva på brösten. Svårt att svara på din fråga. Känner mig som sex-rådgivaren nu, en korkad sådan. Varför inte fråga han. Fråga om det är nåt han drömt om att göra i sängen som han inte har talat om för nån innan. Tro mig du kan bli glatt förvånad. Lycka till!! Inte för att jag vet om detta gav dig nåt, men......

• Browneyed Girl

Tråkigt när 6 förknippas med nåt negativt!
    Men ninfea, jag tror att du och jag har ungefär samma syn på 6.
    För mig har det egentligen inte alls med drift att göra (levde utan i 3 år innan jag träffade min blivande man) utan är ett uttryck för den oerhörda kärlek jag känner för honom.
    Oj nu lät det som att jag inte får ut nåt av det och så menar jag absolut inte!
    6 med min man är det underbaraste som finns, men jag är hellre utan än har det bara för sakens skull om du fattar vad jag menar....

När man då som du träffar nån som inte har samma romantiska syn på det hela förstår jag att man blir besviken.
    Men i din situation skulle jag nog ändå glädjas över att ha träffat nån som fått dig att njuta och känna dig attraktiv.

• Nyfiken gul , nu fru

6 är något jag har på två plan..

Ett är i sambolivet med min blivande man där vi ger och tar och expreminterar rätt friskt och vilt. Vi är fullständigt nöjda på den punkten..

Det andra planet är att ha 6 för MIN skull... Att få känna mig vacker, åtråvärd, sexig, sensuell.. ÄVen om det så bara är två snabba fingrar under tiden man duschar...
    Att få vara lite "dirty" och få surfa runt på snuskiga sidor, få släppa sina hämningar och skriva 6-noveller och spara i byrålådan...
    Att få släppa spänningar, att få släppa nervositet, veckans dåliga skörd av skit o elände... Men även att få utlopp för veckans goda stunder. Lyckan över att få ha en familj, att få känna mig glad, få känna mig hel...

Att helt enkelt tycka om mig själv....

Om jag inte tycker om mig själv kan jag inte heller begära att andra ska tycka om mig...

och dessa två 6-liv har inget som helst med varandra att göra...

• Leone

Maste halla med nyfiken gul pa den punkten. Bra skrivet.

S*x *med* en (min!) man handlar -oftast - om nagot storre, nagot mer an bara org*sm. Ett uttryck for karlek, ett band som blir starkare mellan oss.

S*x pa egen hand ar for mig nat mycket mer banalt, en hjalp att slappna av och kunna somna pa kvallen, eller nar jag ar uttrakad, eller helt enkelt bara ar k*t. Det har inget med honom att gora. Blir inte heller hotad nar han har s*x med sig sjalv av samma anledning.

Ibland ar inte tajmingen ratt mellan oss, och bara en av oss kanner oss k*t. Da kanns det mer respektfullt att ha s*x pa egen hand an att tex vara otrogen. Anser inte heller att kolla pa porr ar otrohet, aven om jag sjalv inte gillar industrin. Ser det som ett satt att 'komma igang' som jag sjalv inte behover men jag inser att vissa gor det (lagger inget fordomande i det), speciellt man kanske.

Svar på tråden vad är 6...?(långt)