• lindha&roger

hjälp gästerna

hej!!

jag har en fråga ang gästerna.. de som kommer långt i från och inte har bil hur gör ni med dom så dom kan komma till kyrkan från kyrkan till festen och sen från festen till där de ska sova..fixar ni det och betalar eller låter ni dom fixa det helt själv????

tack på förhand //lindha

• Svar på tråden hjälp gästerna
  • Tuve04

Mellan kyrkan och festlokalen erbjöd mina föräldrar skjuts. I övrigt fick de klara sig själva med hjälp av buss och taxi.

• Em!

är dem många? eller d handlar om typ 5 pers?

• Viech

Vi hade tänkt att hyra en buss som kör gästerna till kyrkan,från kyrkan till festen och sedan även från festen och hem för de som druckit för mycket champange för att köra bil.

• SaMo

Ligger kyrkan långt bort?

Själv åker jag alltid taxi till kyrkan när jag ska på bröllop.
    Därifrån kanske ni kan styra upp så att alla får plats i bilarna. Annars tycker inte jag att det är fel att låta dem ta taxi (om det inte är jättelångt). Jag har i alla fall aldrig tyckt att det varit konstigt. Visst ska man hjälpa till, men lite måste väl gästerna stå för själva, eller?

• Em!

viech

jag tycker ditt förslag e ju perfekt!

• Bride2B..

hur mycket kostar en buss att hyra ungefär??

• lindha&roger

det kommer 9 från skåne(bor i falun)men sen e det nog många sominte kommer kunna köra efter som man dricker ju en hel del...så jag funderar på att ha en mini buss som min mamma får köra till kyrkan och till fetsen sen hem....

• Pa´sHeffaklumpan

Våra gäster får fixa sina transporter själva, några har frågat och då har vi hjälpt till med att fixa samåkning mellan kyrkan-festlokalen.

Den enda gästen vi tar lite extra ansvar för är vår utlänske gäst som blir hämtad på hotellet av min bror.

• Bobolla

Vi funderar själv på hur vi ska lösa detta och vi är nog inne på att hyra hela "paketet". Min kusin gifte sig för en tid sedan och de hade hyr in en gammal stadsbuss med chaffis som tog hand om gästerna mellan kyrkan och festlokalen. Sen fick gästerna själva ta sig till sitt natthäberge Tycker din mamma att det är helt ok att vara chaffis? Min mor har lagt in starka protester när det kommer till att "arbeta" på sin dotters stora dag... Lycka Till!

• julibruttan

Vi kommer att hyra en buss som tar dem till kyrkan och senare till festen. Däremot så får de ta sig tillbaka med taxi eftersom alla förmodligen inte vill åka hem samtidigt.

• Lilla Karin

Vi hyrde en buss som åkte från kyrkan till festen, och sen åkte bussen även hem på natten. Vi gifte oss i Solna och hade festen utanför Uppsala, så det var en bit.

• Bröllopstokiig

Vi kommer hyra en buss som tar gästerna fram och tillbaka, sedan skickar vi med ett info blad med det hotell som finns i närheten, är det många gäster som ska bo på samma hotell kan man få mängdrabatt, så det är ju värt att kolla upp. Vi kommer även att förboka taxi till de gästerna som bokar hotell.

Svar på tråden hjälp gästerna