Sidenörngott och lakan
Är det någon som vet var man kan köpa siden örngott och lakan till dubbelsäng?
Ska vara riktigt siden. Antingen på postorder eller i Skåne eller Köpenhamn.
Blir jätteglad om någon vet var!
Kram, Trolla
Är det någon som vet var man kan köpa siden örngott och lakan till dubbelsäng?
Ska vara riktigt siden. Antingen på postorder eller i Skåne eller Köpenhamn.
Blir jätteglad om någon vet var!
Kram, Trolla
jotex
Nej de hade bara polyestersatin. Jag är på jakt efter riktiga sidenlakan.
Nån annan som vet?
Trolla
det kom en katalog i förregår & jag vet att syrran köpte det hos dom i riktig siden.
ok, tack, ringer dem på måndag o kollar då
dom kostar 1248:- till dubbelsäng 2 lakan 2 örngott 2 påslakan det finns i vinrött & mörkblått. på jotex kolla på nätet artikel nr:32-9383
Låter kanon ju, jag har skrivit in min adress på Jotex hemsida så jag får sitta vid brevlådan och vänta på katalogen *L
finns förmodligen bara i katalogen då för det finns inte på deras hemsida och inte artikelnumret heller :(
Men nu vet jag ju att det finns iaf och det är nog väldans billigt för sidenlakan (även om det förvisso är mkt för lakan).
Tusen tack anderssonskan!
Kram, Trolla
hej trolla
syrran ringde det visade sig att barna hade fått fram förra höstens katalog så tyvärr har du nog rätt det finns inga på jotex
kolla på betweenthesheets . co . uk om du inte hittar på närmare håll!
Vi har handlat sidenlakan och påslakan till dubbelsäng bland annat på Hemtex, Duxiana och i Sovabutikerna. Har även hittat på IKEA.
AJT var det inte satinlakan? Synd Anderssonskan, hittar din syrra några får du gärna hojta till. Lovar att göra det samma.
Trolla
trolla
jag sökte på google & hittade detta.
www.sidenselma.se/shop.products.php
jo, satin ska där stå!
Tack Anderssonskan, har beställt örngott för att se hur de är. Blir ju inte billigt men siden sägs vara praktiskt taget outslitligt, de hade en massa andra fina grejor oxå.....
Trolla
trolla
jag fick jotex katalogen julen 2004 + deras rea katalog idag & dom hade rea på sidenlakan 2lakan 2örngott & 2 påslakan för ca 850:- i blått.
Tack ska kolla när katalogen kommer. Antar att jag får rea katalogen oxå eftersom jag best vanlig katalog.
Trolla
Jag frågade efter siden örngott på Hemtex nu sommar och de sa att det inte fanns (antar att hon menade att de inte har det) men att de hade satin (var till en tjej som fått det rekommenderat av en frisör), satin skulle ge samma effekt.
Satin är speciellt mjukt tyg i bomull (blir nopprigt med tiden och inte mjukt längre) och polyester (äckligt svettigt enligt mig) siden däremot blir bara mjukare och finare ju mer det används.
Siden är som du säger "snällt" mot håret så det inte sliter alls (vilket ett vanligt bomullsörngott gör) dessutom alldeles fantastiskt skönt.
Trolla
jag tycker bara att det verkar så halt med sidenlakan...
Få se, vi kanske halkar av sängen..........
Har iag beställt från Jotex nu, lovar att berätta.
Trolla
Jag har jobbat på Hemtex och fick då lära mig att satin är bomull som är vävt på ett annat sätt, därav namnen satin. Det är alltså vävsättet som kallas satin.
I Hemtex butik på Kungsgatan kan man köpa Hotellsatin vilket är en ännu mjukare satin som Hemtex säljer till kund och till hotell.
När jag arbetade på Hemtex så sålde vi ett äkta siden set. Om jag inte minns helt fel så kostade det över 5000:-, kolla med Hemtex på Kunsgatan om de inte har kvar detta eller om de kan ta in det.