• Sandflickan

Lustig prissättning...

Ringde till Skansen för att höra hur mkt det skulle kosta att hyra en häst och vagn för att transportera oss från Seglora till Hasselbacken. (Om man tar en sidoutgång liggen Hasselbacken 30 meter från Skansen)

Om det är före kl 16.00, då kostar det 1000kr. (Helt ok tycker jag)

Om det är efter kl 16.00, då kostar det 1400kr. (Ganska ok tycker jag, vår vigsel är 16.30)

Nu kommer det roliga:
    Om det är utanför skansen och efter 16.30 då kostar det 2300kr!!! (inte så ok...)

• Svar på tråden Lustig prissättning...
  • Liwa1

Dyrt kanske det är, men att hyra en extrem bil eller limo kostar lika mycket eller mer i Stockholm. Jag är inte förvånad att dom tar ut mer för att dom ska utanför Skansen och köra.

Men hoppas det löser sig för er i alla fall och ni får det så ni vill ha det

• Sandflickan

Jag menar inte att det är dyrt i jämförelse med ngn annan form av transport, utan jag reagerade på skillnaden mellan att köra inom Skansen och att köra ut ur portarna. (jag hade förstått det bättre om det hade varit utanför djurgården)

Från 1400 till 2300 verkar lite omotiverat. Det skulle ha varit bättre om de tog betalt för den tiden man tillbringade i vagnen...

Svar på tråden Lustig prissättning...