• anisken

festlokal i nacka

Jag undrar om det är någon som känner till om det finns någon bra mysig festlokal i Nacka.

• Svar på tråden festlokal i nacka
  • jazzkatten

Jag var på bröllop i ett jätte mysigt hus vid Nacka strand. Minns inte vad det hette..typ Nacka gård eller nått.
    Ett gammalt hus med stor glasveranda, övervåning, nära vattnet. Plats för ca 60 pers.

Nån annan som vet var jag menar?

• madelyn

Kanske tänker du på Tornvillan vid Nacka Strand? Vid restaurang J.

• brud0509

japp, jag vet! Äventyrskontoret, Human Centre har flera jättefina lokaler i Nacka!!!! Lokalerna är tuffa och annorlunda. Se länken..
    www.aventyrskontoret.se/

• juli 2005

Nyckelvikens herrgård. Ligger inte långt ifrån Nacka Strand/Jarlaberg.

• Fröken januari - det blir Nyckelviken!

Vad har du tänkt dig? Jag har letat runt en del i Nacka. Specificera antal gäster, prisklass etc så kanske jag kan hjälpa dig.

Vi har valt Nyckelvikens herrgård. Många anser att det är väldigt dyrt, men man får köpa dryck till inköpspris eller ta med egen så om man vill bjuda på allt blir det ändå ganska prisvärt. Dessutom är de vana vid bröllop och fixar mycket omkringgrejer samt håller i helheten. Vissa ogillar det, men vi tycker att det är skönt.

• augusti2005

lavalhallen i järla sjö, lite fabrikskänsla, häftigt! man har deras catering och kan ta med egen dryck. vi ska ha vår bröllopsfest på grunewaldvillan i saltsjöbaden, jättemysigt ställe!

• Studio 54

Fröken Januari: Ungefär vad kommer ni att betala för kuvertpris på nyckelviken och vad ingår då? Toppen att man kan ta med sig egen dryck, verkar vara ovanligt!

• Fröken januari - det blir Nyckelviken!

Studio 54 - Vi har inte haft möte med dem och pratat om maten ännu, men de har sagt att kuverten ligger på mellan 475 och 750. Då ingår 3 rätter (möjligtvis inte för det billigaste alternativet), kaffe och personal. Sedan betalar man 13 500 för lokalen. Där ingår stearinljus, porslin och dukar. Blomsterdekorationer tillkommer. Inte gratis direkt, men heller inte dyrare än tristare ställen som vi tittade på.

• Frk Cattis

Kolla med Hellasgården, jag har ingen egen erfarenhet så jag kan varken risa eller rosa.

Min kusin hade sin bröllopsfest på Restaurang Skafferiet i Nacka, billigt, god mat men inte så väldigt upphetsande lokal och omgivning.

• junibrud2004

Fröken januari-det blir Nyckelviken: se till att få skriftligt på att ni kommit överens om alla priser och att inget annat tillkommer. Till mig sade de likadant, mellan 450-750 kr per kuvert men sedan när jag bokat och gått igenom alla priser (som anges exkl moms) så kom plötsligt (två månader senare) en oväntad räkning för personal på 15000 kr + moms!! Då blev priset runt 1000/kuvert. Jag ringde upp dem jättearg eftersom jag hade gått igenom alla priser så noga när jag bokade och de sade att inget annat skulle tillkomma, men de var helt oförstående och jag fick avboka alltihop. Hoppas att det går bra för dig dock!

Studio 54: Att man får ta med egen dryck kan låta bra men då tar de ut en "korkavgift" på 20 kr/pers för att servera den!!

• Fröken januari

junibrud2004:

Jag fattar inte! Du skriver att du bokade och gick igenom alla priser och att de sedan lade till. Hade du inte en offert när du bokade? Den gäller givetvis. Vi har en offert med samtilga priser och skriver givetvis inte på något förrän vi är överens. Hur kunde ni få en räkning plötsligt och då avboka? Räkningen kan väl inte ha kommit innan ni hade enats om offerten?

Japp, det tillkommer en korkavgift på Nyckelviken. I den ingår servering samt hjälp med val av vin som passar maten.

• junibrud2004

Vi fick en offert när vi bokade, men det stod inget om personal på den, så vi blev naturligtvis chockade när räkningen kom. Vi antog att det ingick i kuvertpriset som på alla andra ställen. Men när vi ringde dem om det tyckte de att det var självklart att personalen kom på en separat räkning. Ingen hade sagt det till oss men de hävdade att de hade gjort det förstås. Även om vi hade kunnat få rätt om vi gått till en jurist med kontraktet så kände vi att vi hellre avbokade eftersom vi inte tyckte att det skulle bli så bra stämning på bröllopet om man är osams med personalen.

Men de kanske har ändrat sitt upplägg nu, som du skrev i den andra tråden. Hoppas att ert bröllop blir lyckat! Jag menar inte att prata illa om det ställe ni valt, jag tyckte ju också att det var jättefint när jag bokade det. Ville bara varna, så att ni och andra inte råkar ut för samma problem som vi gjorde.

• Fröken januari

junibrud2004
    Vad trist det låter! Var valde ni att vara istället?

Vi har fått en offert med maten och personalkostnaden specificerade så vi har förhoppningsvis koll på alla avgifter och kostnader.

Svar på tråden festlokal i nacka