• KolanKolan

    Trionetta 28 - Se Hit Snälla!

    Hej allesammans!

    Jag ska börja med Trionetta 28 inom kort, några dagar närmare sagt och Jag skulle uppskatta ifall Ni som antingen har haft eller har erfarenhet av dessa att skriva en eller två rader om hur Det har påverkat er. Positivt eller Negativt och samt ifall Ni är Nöjda. Jag är alltid skeptisk till alla medicin men detta är en sådan bra lösning och Jag hoppas innerligt att Trionetta 28 är ett Bra alternativ.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Trionetta 28 - Se Hit Snälla!
  • K.C

    hej!

    jag åt dem ett kort tag, märkte ingen skillnad mot mina andra Trinordiol 28. Tror inte du ska vara orolig..

  • Heleneli

    Jag åt Trionetta ett tag, bytte till follimin för Trionetta gjorde inte så mycket för att lindra min jobbiga mensvärk. Men jag mådde absolut inte dåligt av dem!

  • Lilla_m

    Trionetta funkade bra-fick lite sämre hy,men inte så farligt.

  • KolanKolan

    Tack så hemskt mycket alla :)

  • Suusaan

    Åt trionetta i fyra år. Pga högt blodtryck bytte jag till minipiller, och testade sedan att vara utan dem också några månader, bara för att se hur jag fungerade utan hormoner. Jag har aldrig mått så BRA!!! Inser nu att jag måste ha känt av hormonerna en hel del när jag åt trionetta, och jag tycker att barnmorskorna är dåliga på att tala om biverkningarna i form av halvdeppigt humör (har varit hos 4 olika). Men det är ju som sagt bara jag, och jag tror att jag är rätt känslig mot biverkningar överhuvudtaget. Annars funkade de jättebra! Ett tips om du vill skjuta upp mensen utan att förstöra en hel trionettakarta, är att du genom barnmorskan kan fixa ett piller som heter Neovletta (tror jag). De är egentligen samma som de gula trionettapillrena som man skall äta för att skjuta på mensen, så istället för att spräcka en trionettakarta som du sedan inte kan använda, så är det bara att äta Neovletta. (Naturligtvis enligt instruktionerna från barnmorskan)

  • Brudzilla

    Jag åt Trionetta i många år,tills jag fick en riktigt bra gynekolog som förklarade att gulhormonerna i Trionetta är betydligt mycket högre än i tex Trinovum. Gulhormonerna påverkar humöret och det otroligt jobbiga humörsvängningar jag haft försvann direkt när jag bytte till Trinovum.
    Så jag skulle inte rekommendera dom. Däremot tycker jag att du ska prata med nåhon som KAN mycket om de olika p-pillerna så att de ger dig de som passar dig bäst.
    Det påverkar mycket mer i kroppen än vad man inser.
    Har just slutat med p-piller och det känns helt annorlunda. Som att kroppen är min "egen" på nåt sätt.

    Hoppas du hittar rätt!

    Kram Brudzilla

  • citronen

    Hejsan KolanKolan!

    För mig har dom funkat bra hitills i varjefall, använt dom i 4år snart 5år.

    Visst har jag humörsvängningar i bland, fast det vet jag inte om det beror på just trionetta28.

    du får prova och se. om dom inte känns något bra efter ett tag kan du ju byta till något annat.

    Ha det bra,

  • miramir

    jag är inne på mitt fjärde år med trionetta/trinordiol (det är precis samma piller men från olika tillverkare. Innan jag åt dem hade jag mens i 10 dagar, blödde som om jag nyss gjort abort och hade sådana enorma smätror och svimningar, låg ofta utanför klassrummet med benen högt, för att inte svimma. När jag började med pillrena blev min mens mer "vanlig". Svårt att ta ställning till humörssvängningar och dylikt.. Ibland funderar jag på att sluta och istället sätta in en p-stav eller något annat, men får se hur jag gör

  • Borboleta

    Jag har använt dem SUPERLÄNGE, och de har alltid funkat bara för mig. Jag tycker det är bra att man tar piller varje dag, inte gör en veckas uppehåll, som med vissa andra. Lättare att komma ihåg det såhär.

  • Nils

    Jag äter trionetta,det har jag gjort sen jag var 14....oj det blir ju 14 år! Med lite uppehåll när vi hade barnverkstad.
    De har funkat toppen för mig,inga biverkningar alls!

Svar på tråden Trionetta 28 - Se Hit Snälla!