• ninfea

män som inte tänker...?

har tvättat,och ska lägga in nyvikta kläder i min mans garderob,ser en trave t-shirts därinne som är lite skrynkliga så jag tar ut traven för att vika om dem.Då ramlar en massa papperslappar ut som jag tar upp för att lägga tillbaka.Men eftersom det är gamla bankomatkvitton etc som jag vet att han ej sparar på tänker jag kasta dem.Då ser jag att
    de är fullskrivna på baksidan med tjejnamn,
    deras tel.nr och kontaktannonsnr.,samt lite om deras profiler...några månader gammalt.
    Jag trodde att när allt uppdagades för ett tag sedan skulle han rensa bort sitt gamla
    dubbelliv & alla tel.nr etc etc
    blir så j-a förbannad för att han måste såra mig ytterligare genom att låta sånthär
    ligga kvar -och där jag bokstavligt talat
    snubblar över det...
    Tidigare när jag tappat bort papper har han sagt åt mig att leta i hans skåp och garderober och se om han av misstag har lagt in dem där,och sagt att han inte har ngt att dölja så det är ok.
    Då har jag snubblat över gamla kärleksbrev från/till hans ex,foton och nu senast dethär.Jag fattar inte!Hur kan han föreslå att jag ska titta bland hans papper när det finns saker där som sårar mig att se?Och om
    han inte vill bedra mig mer,varför kan han inte se till att rensa bort gamla nr,etc?
    Han säger att han inte tänkt på det,men jag är trött på att behöva lida för att han inte tänker själv...Vad ska jag tro?Är han verkligen beredd att släppa sitt gamla liv
    &sina flirtar?Eller håller han en dörr öppen?
    Vad tror ni snälla hjälp mig att få perspektiv

• Svar på tråden män som inte tänker...?
  • Cheri

Inte bedra dig MER?!?

Så du har förlåtit överskridelser för inte så länge se'n?

Jag tycker att det låter som att han inte bryr sig om jag skall vara brutalt ärlig.

(Förlåt om det var lite okänsligt)

• Leone

Forstar inte heller: har han alltsa levt ett dubbelliv och bedragit dig innan? Fy skams, vilket krak.

Det *kan* ju vara sa att han inte tankt pa att sant ligger kvar - later typiskt krisstadande att slanga in saker i garderoben for att ta itu med sen. Sa han kanske inte alls visste att numren fanns dar langre. Men varfor hade han dem till att borja med?

Tror att detta egentligen inte handlar om telefonnumer pa lappar utan pa nat storre. Dr Phil har sagt att folk behandlar en som man lart dem att behandla en. Dvs, om man lar sin partner att det ar helt ok att trampa pa en, sara en, bedra en osv (och genom att stanna kvar sander man ju signalen att det ar ok), sa kommer de att fortsatta. For det har ju gatt bra forut.

Sa fragan ar val lite storre: respekterar han dig over huvud taget? Och: kanner du dig respekterad av honom?

• K.C

men lilla vännen.. jag mår illa av ditt inlägg.. du måste göra dig av med det här förhållandet! NU! Du kan inte låta honom behandla dig såhär: alla frörtjänar respekt i ett förhållande och det här rä väl så långt åt andra håller man kan komma.

• Spättan

Du förtjänar respekt - precis som K.C också säger - det är en av de viktigaste "ingredienserna" i ett förhållande. Tycker att han uppför sig kallt och känslolöst, försök ta dig ur förhållandet så snart du kan! Slösa inte onödig tid på honom!

• K.C

men gumman, han har ju visat att han inte vill släppa det drä för din skull... Jag säger - lev utan honom: lämna idioten! hopaps du hittar styrka till det...

• heffaklumpen

Verkar mystiskt att han "vill" att du ska hitta gamla kärleksbrev foton etc... För länge sen var jag tillsammans med ett riktigt kräk, han brukade tycka att det var roligt att få mig att må dåligt och bli svartsjuk. Det började med att låta mig "hitta" precis sådana saker som du beskrev ovan. Efter ett tag, när det blev gammalt och han inte fick den reaktion han önskade, började han sammanför mig med sina ex. "Vi är ju såna bra kompisar nu"... En gång till och med ringde han mig för att tala om att han skulle sova över hos sitt ex, i samma säng! "Men bara sova, vi är ju kompisar"...

Som sagt, en riktig skitstövel. Jag hoppas verkligen att din kille inte håller på så där, men om jag var du skulle jag nog börja dra öronen åt mig...

Massor med kramar!

• sjd

För mig låter det som att han vill ut ur förhållandet men är för feg för att göra slut på det på ett juste sätt.

• Genus

Jag tror nog att han tänker, det är inte det som verkar vara problemet, utan att han egentligen VILL bli påkommen och avslöjad. Annars hade väl alla lappar legat öppet eller redan varit slängda? Han kan vara mycket feg och inte våga göra slut utan vill att du ska göra det, men han kan ju också sakna empati med dig och dina känslor. Tror inte att han själv skulle vilja bli behandlad så. Sluta vik hans kläder, ställ ett ultimatum i stället. Hoppas det löser sig för dig!//G

Svar på tråden män som inte tänker...?