• zoe jacobs

Hudvård utan parfym

Det är mycket prat om olika "lyx" märken på ansiktstvätt med tillbehör här, men för oss med lite knepigare hy som inte kan använda parfym och annat "tjafs" i sina produkter - vad tar man till då? Någon som har nåt tips på nån riktigt lyxig och bra ansiktstvätt, vatten och kräm som är bättre för huden och mer vårdande än alla produkter fullproppade med ämnen man knappt vet vad det är ens?

Hoppas!

• Svar på tråden Hudvård utan parfym
  • LovelyDay

Kan rekommendera Lush som har övervägande naturliga ingredienser i sina produkter. För torr/känslig hy:
    Eau-Roma Water ansiktsvatten
    Celestial fuktkräm
    Kolla på www.lush.se då har du sortimentet där.

• Peppar

Håkansson (finns på NK i Stockholm) har som idé att ha så få ämnen som möjligt i sina krämer, tror jag. Jag gillar idén men deras The Moisturizer kändes lite för fet för mig, tyvärr.

www.hakanssonskin.com/

Lush vet jag inte om jag skulle våga mig på för huden. Det luktar jättestarkt i butikerna, och att ämnena är naturliga är ingen garanti för att man inte blir allergisk mot dem - jag är kontaktallergisk mot en hel del naturliga ämnen tyvärr

• LovelyDay

Jo jag vet att butikerna doftar starkt (badbombsdamm o eteriska oljor bl a). Jag tipsade om lush eftersom TS bl a efterfrågade ingredienser som man kände till, vilket man kan hitta i Lush produkter. Dessutom är deras hudvårdsserie inte alls starkt doftande, utan mycket milt sammansatt! Jag har själv torr o känslig hy (dock inte allergisk) och har använt deras hudvård i flera år. Vet många som är parfymallergiker (dvs syntetisk, alkoholhaltig parfym) som använder Lush. Man kan gå in och be att få en provklick av hudkrämen man vill testa, så vet man om den passar eller ej!

• 15/11

Mary Kays produkter är parfymfria och anpassade efter hudtyp/problem.

• Peppar

Intressant, LovelyDay - jag kanske får kolla in deras ansiktsprodukter lite mer

Svar på tråden Hudvård utan parfym