• miss Nina

önskar tips på familjerådgivare/parterapeut

Hej,

Jag skulle vilja gå på parrådgivning/familjeterapi tillsammans med min sambo. Är det någon som kan tipsa om en bra terapeut? Jag vet inte vart jag ska vända mig.
    Jag minns en kvinna som jag tror hette Louise som var med i en tv-serie om relationer i kanal5 för någon säsong sedan. Någon som minns vad hon hette?

tack på förhand
    en som är ledsen i sin relation

• Svar på tråden önskar tips på familjerådgivare/parterapeut
  • Jennifer E

Det är hon som är på TV3 va?

• annaglitter

Ja, men annars rekommenderar jag kyrkans familjerådgivning också

• anna33

Hur har det gått för dig? Har du kontaktat Louise Hallin? Jag ska gifta mig om ca ett år men känner mig osäker på om det är rätt och skulle vilja gå till en familjerådgivare.

Tala gärna om om du hittat någon annan bra i Sth.

• miss Nina

Hej,

tack alla för era tips! Jag glömmer jämt mitt lösenord..så jag har inte kunnat tacka förrän nu! Jag har inte kontaktat Louise (än?), eftersom det känns lite bättre i min relation. Men - det finns saker kvar att lösa och då kan det hända att jag vill ha hjälp. Då är det bra att veta Louise Hallins namn.

Anna 33 - hoppas att du får klarhet i vad du vill! Jag kan tyvärr inte ge dig några andra tips. Jo, jag läser Dr Phils "Relationsakuten". Den är faktiskt väldigt bra och har hjälpt mig en del. T ex så har jag vänt på det hela och verkligen försökt vara så bra jag kan vara, utan att hela tiden känna att jag vill ändra på min partner (men så klart är allt baaaara hans fel..) Det har hjälpt mycket, för skärper jag mig, så skärper min partner sig automatiskt också.

Hoppas du får klarhet i vad du känner!

Svar på tråden önskar tips på familjerådgivare/parterapeut