ifrågasätter förhållandet
Jag vet inte var jag ska börja..
Såhär är det. På sistone har jag börjat ifrågasätta och tveka om Han är den rätte, den jag ska/vill leva med resten av mitt liv.
Vardagen har krupit in i vårt förhållande och jag har svårt att tända på honom längre (andra killar kan jag tända på däremot) . Men sånt kan man ju råda bot på, krydda lite i sexlivet och så.
I våras frågade jag min sambo om han ville gifta sig med mig. Han fattade först inte ens att det var ett frieri utan en vanlig fråga!! Sen sa han att han ville fundera på saken i ett halvår och sen återkomma.
Grejen e den att under den tiden har JAG hunnit få kalla fötter! Jag har börjat tveka, se brister och ifrågasätta om det verkligen e Han jag vill gifta mig med?
Jag vill inte ödsla min tid, jag e strax 29 år och börjar längta efter mer seriös familj och barn. Jag vill ha en mogen, sympatisk kille vid min sida som är på samma nivå. Min sambo e så trög på det viset att det tar tid för honom att bli redo verkar det som.. *gnäll gnäll*
Vi har varit ett par i 7 år och förlovade i 4 år.
Jag är rädd för att vi har blivit för bekväma för att bryta å "ge sig ut på marknaden" och söka nåt nytt.
Jag vet att man bör prata, prata, prata och prata med varann men hur säger man nåt sånt här? Han tar allt så allvarligt att han skulle tro att jag vill göra slut och det vill jag ju ändå inte. Han är en underbar kille och jag skulle kunna tänka mig honom som pappa till mina barn trots att hans dåliga sidor (som datanördig, rationell och hårda principer). Guu va jag e snurrig!
Är det nån som kan hjälpa mig tillrätta i mina tankar??