Dumma känslor
Är det någon av er andra lyckligt gifta eller sambos som någonsin längtar tillbaka till singellivet? För det mesta är jag väldigt lyckligt gift, men ibland kan jag verkligen sakna att vara singel, att ha allting framför sig, fantisera om att träffa någon, gå på dejter, bli nykär, slippa ta ansvar för någon annan än mig själv, osv. Det låter sjukt och omoget, men just nu känner jag så.
Jag har nog alltid varit lite av en kärleksmissbrukare när jag tänker efter. Ofta blivit förälskad men snabbt tröttnat i en relation (eller förälskat mig i någon annan). Trodde jag vuxit ifrån det nu. Har ändå varit gift i över två år och det är för det mesta underbart bra.
För ett tag sen sprang jag på en gammal killkompis som jag inte sett sen vi var tonåringar. Då var vi nog lite intresserade av varandra, men det blev aldrig något mer än vänskap. Vi bestämde att vi ska träffas nästa vecka och prata mer. Det är en urtrevlig kille som jag gärna vill vara kompis med igen. Det patetiska är att jag kommer på mig själv med att dagdrömma om vad som skulle kunna hända mellan oss _om_ jag inte var gift. Löjligt och meningslöst eftersom jag ju är gift, så det jag dagdrömmer om skulle inte kunna inträffa. Ändå blir jag glad av de tankarna och känner mig ledsen när jag inser hur det ligger till. Att jag aldrig mer kommer uppleva den där första pirrande förälskelsen. Det har inte så mycket att göra med just den här killen, utan det är mer en känsla av rastlöshet.
Jag vill absolut inte skilja mig, vara otrogen eller på något sätt förlora min man. Snarare vill jag ha ett parallellt liv där jag kan vara oansvarig och självisk och aldrig binda mig. Det låter väl rimligt? Både ha kvar kakan och äta den. Jag hör ju själv hur korkad och självisk jag låter!
Jag har känt så här en gång tidigare sen vi gifte oss och då gick det över och jag har blev jättekär i min man igen. Det är väl så att känslorna går i vågor. Det känns bättre redan nu när jag skrivit av mig och sett svart på vitt hur bisarra mina känslor är. Jag undrar om någon av er andra på något sätt kan relatera till det här. Längtar ni _någonsin_ tillbaka till tiden när ni var singlar?