• Saltisbrud

Konstiga tankar...

Hej!
    Jag är tillsammans med en underbar kille,första kärleken!Under en längre tid så har jag haft tankar som att "jag vill göra slut tankar".Varifrån kommer dessa tankar?Har pratat med min omgiving men inte fått något riktigt svar,tänk om jag verkligen vill göra slut?Eller är det bara försvarstankar?Kankse vill prova på att känna hur det känns bara?I början hade jag tankar som "är jag verkligen kär?"Han vet om mina tankar men struntar i det.Någon som vet vad det kan handla om?Det går mej på nerverna!!

• Svar på tråden Konstiga tankar...
  • plainol

Mmm... jaa du! Är det "bara" tankar som du slår bort direkt, eller är det här något du verkligen går och funderar fram och tillbaka på? I början av vårt förhållande kunde jag känna att "men oj, hjälp, just nu känner jag mig inte alls kär!" men efterhand har jag såklart vant mig vid insikten att det inte pirrar hela tiden.

Jag menar, jag får sjuka tankar hela tiden. Än vill jag hoppa framför tunnelbanan, än sjunga högt på ICA, än ge mina puckade korridorskompisar en rak höger... och som en annan tråd handlar om, någon gång kan jag ju känna att "tänk om man vore singel!". Men jag tar inte de här tankarna på allvar, jag vet ju att det är bara min hjärna som jobbar på lite väl hög fart ;) (fast det där med att sjunga på ICA ska jag nog göra nån gång).

Så alltså, vad jag försöker säga här är att det är väl inget konstigt att tankar spårar ur ibland. Men hur i h-e ska någon här kunna tala om för dig om dina tankar är larv eller allvar?? Om du och din pojkvän har det bra ihop är det väl dumt att göra slut... men, som sagt, jag kan inte läsa dina tankar så jag vet inte.

Svar på tråden Konstiga tankar...