• annapanna1975

Vad ska jag göra med min pappa?

Hur länge ska man försöka, och försöka, och försöka igen?
    Min pappa stack innan jag föddes, men jag fick ändå träffa honom ibland. Hela mitt liv har jag försökt att bygga upp en relation med honom, alltid varit snäll och tillmötesgående och kommit när det passat honom, och hållit mig därifrån när han har velat det. Han ringer aldrig eller kommer och hälsar på. Det är bara hans sambo och hennes barn och barnbarn som gäller...
    För en vecka sedan tröttnade jag och skickade ett kort till honom och sa som det var: att jag är besviken på honom. Hans enda kommentar var att jag borde ta tillbaka det, för det gjorde hans sambo upprörd! Är det dags att ge upp? Jag fyller snart 30...?

• Svar på tråden Vad ska jag göra med min pappa?
  • ztar

Jag tycker nästan att du borde säga upp kontakten med honom, för din egen skull! Du mår ju uppenbarligen inte bra av att ha en pappa på "deltid" så att säga. Då är det kanske bättre att förklara för honom att han skött sitt "jobb" så taskigt att du inte vill ha någon kontakt med honom.

Om sambon blir upprörd betyder mer för honom är dina känslor tycker jag inte att man är en bra pappa. Det är inte biologin som gör en till pappa, det är hur man beter sig.

• Bebbsen05

Vet hur det känns...Det är samma sak med min äldre bror.
    Det är så jobbigt att hela tiden föröska, försöka och åter försöka och bara få tomma löften tillbaka!

Blev din pappas sambo upprörd????!!! Men herregud! Det här är väl något mellan dig och din pappa. Han har ända vart med och "tillverkat" dig.
    Jag tycker att han tydligt visat vart han står. Hans sambos känslor går tydligen före med hästlängder!!

Svar på tråden Vad ska jag göra med min pappa?