• Alexa44

    orolig

    Vad nervös man kan bli...
    Min mens är försenad med tio dagar. Jag vet inte varför. Det finns väl en liten risk att jag skulle vara gravid då kondomen inte varit på "från början" alla gånger - men den har satts på i god tid innan "klimax". Jag har dessutom gjort flera graviditetstest den här veckan för att jag blivit orolig - RFSU, Preg och Clearblue. Alla visar "inte gravid". Behöver jag oroa mig tror ni? Den har varit såhär sen ett par gånger förut. Jag var dessutom ganska deppig under de dagarna när den egentligen skulle kommit nu, sådant kan ju påverka eller hur?

  • Svar på tråden orolig
  • EmmaPemma

    Om du gjort tre graviditetstest så förstår jag inte vad du skall behöva oroa dig över?!

  • mrs.

    Nej din mens uteblivning betyder inte att du måste vara gravid, du har ju gjort testen och dom visar samma.

    Jag förstår din tankebana, men jag är inte gravid och det hände mig lika dant i våras.

    En mens kan utebli av många orsaker, och om du mått dåligt, stressat, inte ätit/bantat..... finns massor av anledningar så andas ut den kommer antingen senare eller och ca 20dagar eller så ;)

  • Genus

    Alexa44! Du har gjort tre olika test och fått tre negativa svar. Om dessa tre test inte svarar på det graviditetshormon som ska finnas i din kropp så har du inte det i kroppen! Ett köpt test kan till och med vara säkrare än att gå till sjukhus och lämna prov. De är superkänsliga! Vänta in fru Lingon istället, visst kan hon vara sen om man är orolig, det är vanligt. Förresten, under sex kommer en försats med en rejäl mängd spermier, och han kan "läcka" också under aktens gång, så på med kondom redan från början så slipper ni oroa er. //G

  • Alexa44

    Tack, vad snälla ni är som tar er tid att svara och lugna ner mig. Jag inväntar fru Lingon och ska försöka sluta oroa mig...

    Tack Genus, ska följa ditt råd...

  • StinaS

    Alexa du har nummer 44 efter namnet. Är det bara en siffra eller är det en ålder?

  • Alexa44

    Nej, nej... 44 är bara ett nummer, ingen ålder. Jag är 27.

  • StinaS

    OK- då så. Tänkte bara att om du var 44 så kunde det vara även andra orsaker.

  • Jennifer E

    Det är lugnt tjejen, sluta noja om du kan!

  • Alexa44

    Som sagt, tack för era svar! Försöker tänka på annat och vänta... Undrar nu bara: hur länge ska man vänta innan man kanske bör kontakta en gynekolog och kolla om det är något fel, om man är sjuk på något sätt?

  • Alexa44

    Det blir verkligen som en ond cirkel det här, det känns som att jag kommer oroa mig ända till Faster Rosa kommer... och det är kanske just därför hon inte kommer! Jobbigt. Nu två veckor sen... har inte hänt på flera år. Undrar nu bara: hur länge ska man vänta innan man kanske bör kontakta en gynekolog och kolla om det är något fel, om man är sjuk på något sätt?

  • Genus

    Du kan kontakta en gynekolog när du vill, alltså på studs! berätta för denne om din oro och låt göra en undersökning. Gå inte runt som en äggasjuk höna utan ring redan imorgon bitti! Stackars dig..Ha det bra! //G

  • Alexa44

    Åh, vad lättad jag blev när mensen kom igår! Drygt tre veckor sen, och det har aldrig hänt förut att den dröjt så... Vilken lättnad! Tack för era stöttande svar!

Svar på tråden orolig